Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 249 ggr
beem
0

Kattskrämma

Vi har problem med katter som gör sina behov i vår infart till huset. Jag gillar verkligen katter men jobbigt då jag hittar en hög vid trappan eller kiss på plattorna.
Är det någon som testat kattskrämma med ljud ?

Sorg är kärlek som blivit hemlös

iFokus AI
iFokus AI
🤖

En kattskrämma med ljud kan vara ett effektivt sätt att hålla katter borta från specifika områden. Dessa enheter använder ofta ultraljud som är obehagligt för katter men ohörbart för människor. Enligt en studie publicerad i Applied Animal Behaviour Science har ultraljudsskrämmor visat sig minska antalet besök av katter i specifika områden.

Det är viktigt att placera skrämman korrekt och att välja en modell som är anpassad för utomhusbruk. Det finns olika märken och modeller på marknaden, så det kan vara bra att läsa recensioner och jämföra funktioner innan du köper.

Källor:

Det här meddelandet är skapat av en AI och kan innehålla felaktigheter.
Vad tycker du om svaret?Bra svarDåligt svar
beem
6

Ja du AI jag vet att du har svar på allt men du har ju inte testat en kattskrämma så jag vill höra från de som provat irl 😃

[Winternight]
1

Ha ha ha ja Du AI vet inte allt 🤣 det här är något vi alla får ta naturligt med alla djur och skrämma bort katter eller andra djur det känns hårt dom är fria dom går fritt och så länge det inte är ett förbud mot utekatter är det här något vi får finna oss i.

Vi har flera katter som går här på gården själv har jag fyra innekatter och ja det läggs en liten fjärt eller två en liten pink eller tre på olika ställen men det är bara naturen och deras sätt att vara jag ser det som att dom göder naturen och känner tacksamhet.

Vi kan aldrig ta ur våra djur deras naturliga beteenden hur obekvämt det än må vara och kännas för oss det är deras sätt att vara sen kan många tycka att kattägare ska ta sitt ansvar men om dom ska då får dom faktiskt se till att dom har innekatt annars har dom inte den påverkan och kan inget göra för katter är fria djur dom är naturliga varelser något som vi en gång var som människa.

beem
5

#2: Det är inte roligt när det stinker av kiss i entrén med plattor. När t.o.m besökare har påpekat det är det inte trevligt.

[Winternight]
3

#3: Det här är något vi får ta vi delar jorden med djuren.

Lona
9

#4: Så om du får in till exempel råttor eller möss i huset.så tycker du att det är helt ok? Hur är det med olika skadeinsekter? Delar du gärna med mjölbaggar också?

Själv betackade jag mig för grannens katter som markerade.revir, förstörde saker, gick in i lägenheten, anföll mina hundar och dessutom satt utanför ytterdörren och klöste en av dem över nosen.
Vi må dela jorden, jag delar inte allt med alla jordens varelser.

Det här var när jag bodde mer.stadsnära. numera bor jag på landet men katterna här förstör inte och är hjärtligt välkomna i omgivningarna.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

hemul
0

Det är bra om man kan lösa sånt här. Det vore trist om utekatter till slut blev förbjudet. Det är så trevligt med kissar som tassar omkring.

Vet tyvärr inte om kattskrämmorna funkar. Har du provat nån annan metod?

beem
1

#6: Jag har testat citron och ättika.
Om de gör sina behov i planteringar kan jag acceptera men när de gör det på plattorna mitt framför dörr och plattorna i carport. Det stinker kiss och de lämnar sina korvar bla framför bron.

[Undertaker]
0

Kattskrämma som använder ljud hör barn och vissa äldre. Jag hör dem till exempel och de gör skitont.

hemul
0

När jag hade katt, hon var väldigt hundig, använde jag en överljudsvisselpipa för att kalla på henne. Hon var inte ett dugg rädd för det ljudet. Men det är kanske vissa frekvenser de ska uppfatta som obehagliga.

hemul
0

Oops! Skrev i fel tråd. Ursäkta.

• Redigerat 2025-11-03 20:44 av hemul
beem
0

#8: Det finns tydligen olika sorter.

hemul
0

Ja, doft har jag sett också.

[Winternight]
2

#5: Varelse vi vill det eller ej så länge vi alla befinner oss här delar vi planeten med alla varelser stora som små.

#7 Citron och citrusfrukt är toxiska för katter det kan ge kräkningar slöhet och dreglande och även leda till död.

#8 Som du skriver dom här ljuden gör riktigt ont lika ont gör dom hos djuren och än mer eftersom dom oftast har starkare sinnen och blir rena plågan för alla djur inom ljudets räckhåll.