Alternativ till Telias fasta telefoni
Många har/håller på att bli av med sin fasta telefoni eftersom Telia klipper sina telefonledningar, men det finns alternativ.
Lite om det har jag skrivit i mitt blogginlägg om:
Enkla mobil- & hemtelefoner under punkt 3. HEMTELEFONER ABONNEMANG
☎️ Se: https://handikapptips.wordpress.com/2022/05/11/enkla-mobil-hemtelefoner/ 📞
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.
- Redigerat 2022-05-12 14:19 av Eda
Jag undrar hur många fasta telefonabonnemang det finns kvar i Sverige.

2020 hade 24 procent av hushållen i Sverige fast telefoni
Stolt ägare till tre La permer
Wow, det var mycket fler än jag hade gissat.

Stolt ägare till tre La permer
Detta blogginlägg är nu uppdaterat!
Med finns också enkla mobiltelefoner och hemtelefoner kopplade över nätet.
☎️ Se: https://handikapptips.wordpress.com/2022/05/11/enkla-mobil-hemtelefoner/ 📞
♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com
👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com
#1 Jag fimpade min fasta telefoni (via nätet) för någon månad sedan efter att ha haft abonnemanget och numret i femtio år. Kändes rätt osentimentalt, alla frågar ändå bara efter mobilnummer idag.
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
#6: Själva har min man och jag hemtelefon QuickNet, (IP-telefoni) för ca 100 kr/mån inklusive vanliga telefonsamtal och mobilsamtal. Dessutom har vi mobiler som vi inte använder så ofta, men praktiskt om man ringer utifrån.