Vad skulle ni ha målat?
Hej
Vi håller på och fixar upp huset där vi ska bo. Några tips på vad man skulle kunna göra av den här väggen? Tänkte först en svart kontur av ett träd som sträcker sig hela vägen uppför trappen så man nyttjar hela väggen. Överväger någon frän orange färg som bakgrund. Har vitt tegel tapetserat på resten av väggarna. Rummet är alltså hallen på nedervåningen.
är inte vidare bra på färger så ska det vara färger ska det inte vara allt för många nyanser helst.
Ha en bra dag! // Pernilla
orange färg kan bli riktigt snyggt, jag gillar färger även turkos färg kan bli snyggt. 

Vilken snygg trappa. Vad är det för träslag? Jag skulle ta en ljus ton som finns i trät o låta trappan ha huvudrollen.
Eller så målar du trappan i någon häftig färg och pyntar väggarna med matchande färger :) tavlor, hyllor etc
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Det är väl inget fel på orange, men räkna med att du kommer att tröttna fort på den. Välj hellre en mild gul färg.

Jag hade inte målat själva trappstegen, det blir fult när det slits, men "spaljen/stolparna" (vad heter det??) hade jag gjort nåt åt.
Vi har en liknande trappa, och målade våra stolpar svarta. Jättesnyggt. Vår vägg är ljusgrå, men det blir snyggt mot vilken färg som helst.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Man kan ju annars klä in trappsteget och måla dem undertill :)
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!

Ja jag släppte idén på orange rätt fort där. Vi har fortfarande inte målat eller ens bestämt vilken färg. Tycker det är lite svårt då det är så varm ton i trappen. Jag är rädd att det ska skära sig på något sätt. jag har övervägt att måla hela trappen förutom just trappstegen i samma färg som det vi väljer till väggen för då kommer man få lite känslan av att trappstegen svävar fritt. Det blir nog ett stort träd i alla fall. Ska bara ha tag i en OH-apparat och en lämplig bild. Några tips på eventuellt träd att måla av i svart?
Tack för tipset.