Få bort dubbelhäftande pads?
Jag har tänkt att hänga upp två "bästis krokar" (de med en hundsvans ifrån Ikea) i min garderob för att kunna hänga saker på.
Vi hyr vår lägenhet och garderoben sitter fast i väggen. Jag vill inte borra i garderoben, så jag tänkte om man kunde använda dubbelhäftande pads. Funderar på dessa men vad tror ni? Går det att få bort senare?
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns

På insidan av en garderob bör man få skruva fast riktiga krokar, så jag tycker att du lugnt kan göra det.
Dubbelhäftande tape, pads e dyl duger sällan till upphängning av annat än möjligen en affisch i papper. Dessutom blir det ofta väldigt fula märken efter sådant, betydligt värre än ett litet skruvhål.
Beroende på vad garderoben är gjord av kan det vara svårt att få skruvar att fästa bra. Tänk på det.
Du kanske kan använda krokar som inte kräver skruvar eller klister?

Det gäller alltså insidan av garderobsdörren.
Dörren kan inte vara helt ihålig, utan ha en stadig ram. Därför kan man skruva fast en trälist rakt över dörren från kant till kant. Så gjorde jag för att fästa en spegel på insidan av en garderobsdörr.
Skruva trälisten i kanterna där ramen finns. Sedan kan man skruva fast krokar på listen eller hänga över sådana krokar som Niklas tipsat, om man hittar sådana i passande storlek.