Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 4241 ggr
[Besan]
2

Spray som gör rummet mer "luftigt"?

Hej!

Vi bor i hyreslägenhet och typ delar balkong med våra grannar. Balkongen är alltså en och enbart avskild med en vägg. Det är så här att grannarna röker ofta på balkongen och de lämnar även typ askkoppen där ute och tömmer den sällan. Jag bryr mig inte om vad de gör och hos denna hyresvärden är det inte förbjudet att röka på balkongen. Men vi störs ju av det och nu så har det börjat komma in rökdoft trots att balkongdörr och fönster är stängda. Vi såg det att vi har en ventil som släpper in luft också och det är väl troligtvis därifrån röklukten nu också börjat komma in… och den går inte att stänga så hyresvärden ska komma och fixa det snart.

Nu undrar jag om någon har tips på en bra luftrenare som hjälper till att vädra rum som helt enkelt inte går att vädra….?

Tack på förhand!

hus-musen
1

Köp en luftrenare :) De kostar en del men det är värt det med ren luft utan lukter och allergiämnen.

Qui dormit, non peccat

beem
2

Ättika i en skål tar bort röklukt effektivt.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

[Besan]
0

Tack för era tips :) Tänkte kolla på lite olika luftrenare. Ättika kan också vara något, men luktar det inte ättika i hela rummet istället då kanske? fast iofs är ju till och med det bättre än röklukt :P

hus-musen
0

Jo det luktar ju ättika, vilket kan vara jobbigt om man är känslig för doften. Men ättika funkar bra annars!

Qui dormit, non peccat

[Forest]
0

ättika kan jag rek med. Jag flytta till en 1,5 när jag var 17år fd rökare hade bott där, trots att man måla om överallt så satt röklukten kvar på vissa ställen. Men med ättika i muggar så förvann lukten.

ingann
1

Airwicks Freschmatic finns i både små och stora modeller och gör rummens luft fräsch och väldoftande.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner