Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 3999 ggr
Zabbio
0

Ljud mot råttor/möss - testat?

Hej!

Jag har hört att det finns en liten apparat man sätter i vägguttaget som sänder ut ljudvågor eller liknande som ska hålla råttor och skadedjur borta.

Är det någon som testat? Någon med katt/hund som testat? Det ska ju inte påverka husdjuren men man vet ju inte..

Inatt vaknade jag återigen av att katten jagade i rummet. Jag sover på en resårmadrass i golvnivå så det är lite jobbigt.. så skymten av något som var för stort för att vara en vanlig mus. Liknade den söta råttan jag såg i stallet för två månader sedan :P

Jag gillar egentligen möss och råttor och vill inte förgifta dem, det är så plågsamt sätt att dö. Och för den skull får de gärna leva, men inte i vårt hus! De kan ju skada sladdar och orsaka bränder och annat, sen gillar jag inte att ha vilda råttor på mig när jag sover heller.

Första gångerna trodde jag att katten släpat in dem levande, men inatt var altandörren stängd, likaså fönster och annat. Jag gissr att skedjuren vågar sig ut i kattrummet för att sno kattmat, någon annan anledning till att de frivilligt skulle gå in i rummet med starkast katt-doft kan jag inte se.

Hur som helst, har ni testat eller har någon erfarenhet av de här makapärerna jag patar om?

Dessa: http://www.motavack.se/product_info.php?products_id=81 Eller andra märken?

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.