Ska göra en makeover, Hjälp!
Hejhej! :)
Jag har bott i mitt rum i 3 år , men har aldrig gillat det.
Nu , så ska jag och mamma göra om i mitt rum.
Vi ska tapetsera om , köpa nya möbler och en ny säng ska inskaffas!
Nu behöver jag eran hjälp , har ingen aning om vad jag ska göra !
Stilar , tips , färger , ja allt som kan vara till hjälp är jag tacksam över! :)
Ska försöka fixa en bild. :)
Såhär ser det ut när man ser rummet , vid dörren.
Och sen så ser man resten av rummet.. :)
Placera sängen med huvudgaveln till höger om fönstret där hörnskåpet står. Om hörnskåpet ska vara kvar, kanske det får plats nedanför säng innan dörren.
Satsa på förvaring så at det blir mer fri golvyta och fokus kommer upp i ansiktshöjd. Satsa på en cool tavla.
Resten beror så på vad du själv gillar för färge och stil.
Lycka till
Kanske någon form av våningssäng med yta under sängen?
Då kan du hänga något snyggt tyg från kanten av sängen och ner så det blir som ett litet heltäckande draperi typ i någon snygg färg. Där under kan du ha skrivbord eller sminkbord eller någonting, kanske dator om du har en sån och lite sådär. Då får du mycket mer yta i rummet också eftersom det står under sängen :)
Typ lite såhär. Loftsäng (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00160866/) från IKEA och ett par rosa flödiga gardiner (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00223213/) också från IKEA. Klippte lite snabbt i paint :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
har du egen dator som du har i ditt rum jag skulle isåfall ha den i din lilla hall innan för din dörr litet väggskrivbord o liten enklare stol som man får under skrivbordet. Sovrumet skulle jag göra mer som fast säng längst väggen gärna så man kan göra om den mer som soffa, litet bord o fotölj bra när man får hem lite kompisar :). Lite mer punktbelysning av olika lampor så får du mer mysbelysning, om du inte har tv så kan du skippa ha datorn som mer tv-se på film oxå på.
Skaffar du annars en soffa kan jag varmt rek en mindre bäddsoffa bra om någon sover över :)
Jag är annars svag gör loftsängar man får plats med liten mysdel oxå under eller arbetsdel. Nackdelen med loftsängar är att de är knöliga att bädda, och kräver en del takhöjd om man vill nyttja under ytan mer som mysdel. Skaffar man loftsäng så gillar jag mycket tyg men man kan även stänga in sovdelen mer som koja där uppe och ha tyget från tak till golv. Jag har själv lite strul med sonens rum men pga låga takhöjden går inte loftsäng :-/
Tack alla! :))
#6 jag är med svag för loftsängar , dock har jag haft det innan och mamma tycker inte om dom. :p
Så nu har jag hittat ett par schyssta tapeter som ska täcka 2 utav väggarna , dom liknar tidningspapper (sdvårt att förklara) sen ska vi köpa en till tapet ( Nån som kan hjälpa mej med färg? :) )
Säng ska vi köpa imorgon , och ska försöka få med några mer lampor :)
Ska även slänga ut min soffa , och försöka få in en soffa.
Ska även ta bort hörnskåpet , och 'byta ut' den svarta möbeln , mot ett gammalt skrivbord (som vi ska färga vitt eller nån annan ljus färg)
Tv ska med ut , den används inte, men ska försöka byta ut den med. :)
är det lite färlösa tapeter så är ju färg något som är bra välj en färg du blir glad av är mitt tips :) Låter som ni valt en mycket snygg tapet 
#8 mjo , den är svart och vit.
Vill gärna ha lite morderna färger , men vilken färg borde jag satsa på?
Är inte alls bra på dethär med färger. ^^
Vilka färger dras du till? Vilka färger symboliserar det du vill vara?
Jag gillar svart och vitt , Ssen gillar jag Rosa , beige och lila. :)
Jag hade någ valt då lite rosa lila o svarta kanske lite metalicfärgade kuddar
Jag tycker du ska satsa på lite färg behövs inte mängder lite kuddar i färg o lampskärm så vips har du fått lite färg i ditt rum med :)
Kör på färger i gråskala som grundfärger och pigga upp med kuddar, gardiner, prydnader etc i en färg du gillar; exempelvis lila. Lila är dessutom modernt nu, men sånt spelar ju egentligen inte så stor roll. huvudsaken är att du trivs! :)
Försök införskaffa dig förvaringsmöbler med dörrar så att du kan plocka undan saker som inte behöver synas. Det är svårt att få ett rättvist helhetsintryck av ett rum om man inte riktigt vet vad man ska titta på. Förstärk saker du vill visa upp med lampor! Tänk på vad för stämning du vill kunna få i rummet. Mysbelysning? Funktionsbelysning när du pluggar?
Sånt här är så roligt! Lycka till! :)
Idag började vi måla och tapetsera! :)
Bilder kommer när allt är klart! :)
14 vad roligt att ni börjar idag ser fram mot bilder låter verkligen som snygg tapet 
#15 den är super svår att sätta upp , men det går! ;)

Hur har det gått?? Hade varit kul att se lite bilder :)
Tapeten är uppe och färgen , sen har vi målat ett skåp. :)
Ska försöka ta bilder ( Om jag inte glömmer
)