Staket med liggande panel i backe
Jag har ett problem med hur jag ska bygga ett staket som delvis sluttar brant. Jag har tänkt mig liggande brädor. Det blir 15 stolpar och jordankare.
Någon som har bra tips till hemsida?
Är det med liggande ribbor du menar? det blir kanske lite svårt o göra det snyggt i en backe?
Hittade denna sida kanske du får lite svar därifrån och ideer :) http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ByggradListItem.aspx?id=12046
Hej!
Tack för länken, jag har sett den. Problemet är att det först är ganska plant sedan blir det väldigt brant. Jag får grunna på hur jag ska lösa detta.
Åker man o ser nu en del ljudvallar så är det ofta här omkring iaf rätt så branta backar första varianten använs mer då men du ville ha liggande plankor, men det kommer säkerligen bli lite som en "trappa". Måste du ha med branten? Jag har bekanta som strunta i sin brant då deras trädgård är så stor ändå :) Men de klipper o håller skapligt snyggt ändå fast de bor på landet så ingen granne störs om man skulle strynta i klippa den varje vecka :P
Vi har en liten trädgård som angränsar mot en gång- och cykelväg. Vi kommer att ta bort ett fallfärdigt plank där vi har kompost m.m. Jag vill gärna avskärma där, också för att slippa insyn till vår uteplats…
6 då fårstår jag att man vill ha inhängnat o även att det ser snyggare ut. lycka till o hoppas att ni får fram en bra lösning