Lägenhet i stockholm?
Hej :)
Jag & min pojkvän vill ha en lägenhet nu. och gärna i stockholmsområdet, men att hitta en lägenhet här är som att leta efter en nål i en höstack. Vi har letat i lite mer än 1år.
Vi har provat leta runt på alla hyresvärdar vi kunde hitta runtom i stockholm, men där det väl finns lägenheter är det omöjligt för oss att bo pga jobb och skola. Och det är ju ett stort problem bara att få en lägenhet men ett annat stort problem vi har nu är att vi kan ha en hyra på max 4500:-/månad för tillfället. Plus att vi bor mellan stockholm - enköping ungefär.
Och att hyra i andra hand (som jag förstått det) betyder att man endast kan hyra i 1år och sedan hyrs den ut inom bolaget till andra lägenhetssökande!?.
Så hur ska man göra nu, någon som har några tips? eller kanske erfarenheter vad gäller andra hands boende, har ni hyrt ut i andra hand eller så någongång? :)

Lägenhet omedelbums i sthlm är inte det lättaste att få.. Sen beror det på vart ni kan tänka er att bo någonstans. Inne i stan får ni nog kolla efter andrahandskontrakt, vilket kan bli en dyr hyra.
Ju längre ut desto lättare.
Men se till att skriva på papper att ni har hyrt lägenheten och har en uppsägningstid! Och kolla med hyresvärden att personen ifråga får hyra ut lägenheten. Tyvärr är det många som blir lurade.
Qui dormit, non peccat
#1 Jaa det är ju många som är det, och det är väldigt läskigt! 
Vi kan ju tänka oss bo runt pendeltåget längs med sträckan stockholm - kungsängen…
Ni har inte funderat på att köpa en lägenhet, i Kungsängen ex. Tibble kan man ju fortfarande ibland hitta små lägenheter till hyfsat pris med låga månadsavgifter så troligtvis blir ju månadsavgiften med räntor och sånt kanske t.o.m lägre än det du nämner som gräns, och du kan ju tänka dig bo så långt ut.
# skulle va otroligt bra om vi kunde det. Men för tillfället är jag enbart timanställd vikarie och min pojkvän pluggar bara, så de funkar inte just nu :/ … Men jag hoppas verkligen på att jag får nytt jobb och fast tjänst så snart som möjligt, då skulle mitt liv va perfekt :D
Det har löst sig nu äntligen :D.
Vi ska hyra hans släktings lägenhet medans hon jobbar i annat land under ett år :D *lycklig*