Snabb växande tomatsort sökes
Är det någon som har något tips på en snabbväxande tomatsort eller på hur man får vanliga tomater att växa snabbt?
Tjejen skall ha tomatodlartävling på jobbet, så alla tips är välkomna. Tydligen är det viktigaste att den blir hög snabbt 
Kan du inte ta någonting annat som är snarlikt som växer ännu snabbare. De ser väl ingen skillnad så länge det inte ska vara tomater på dem? ;-)
Tom

googlade snabbväxande tomat och fick inget lysande direkt.
Kan man inte tänka sig att stora tomater kräver stora plantor, och därför sikta på en bifftomatvariant. sen är det bara att tokgödsla och jobba med mycket ljus (artificiellt tillskott så här års) i en växthusmiljö.
Jag hade iofs körsbärstomater som blev 1-1,1 m höga förförra sommaren. tror inte de blir så mkt högre en så inom tomatfamiljen.
Om du försöker luras så växer humle fort har jag hört.

Humle växer tokfort, läskigt fort t o m, men om man låter sig luras av lite ditsatta tomater det vete sjutton…:)
Tack för alla tipsen, odlingen skall ske under knappt en månad innan de kontrollmäts.
Frågan är väl om man kan skilja på hummle och tomat efter en kanpp månad 
/Scrog
Men tänk så pinsamt om någon upptäcker att det inte är en tomatplanta…huvva*ryser*
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
#5, nä det vore ju jättekul! Värsta skämtet! =)
Tom
Det är en rätt lättsam tävling med ett pris för "best in show" också så jag tror att en liten sammanblandning av frön mellan hummle och tomat skulle kunna uppskattas…
/Scrog (skall provodla om jag får tag på hummlefrön)

Varför inte köpa färdiga små humleplantor? De växer kanonfort!:)
#8 det vore ju att fuska 
+ att det skall vara gemensam plantering…
/Scrog

Aha, ja då förstår jag att man bara kan fuska litegrann…:)