Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 9903 ggr
Skalbaggen
0

Snygga stilrena staket

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som har tips på vad för slags staket som skulle kunna passa till ett sånt här hus? Vi har köpt ena gaveln på radhuslängan och skulle vilja ha staket ut mot vägen. Tips någon?

Tom
0

Jag skulle låta formspråpket gå igen i staketet. Vita liggande brädor i samma mönster som fasaden med en ganska kraftig fyrkantig överliggare i samma mörka färg som husets 'snickerier'. Dolda stolpar. Det skulle bli riktigt snyggt till huset.

Tom

mariatingsund
0

Så vackert hus! Jag snabblekte fram en liten bild, håller med Tom att man bör nästan använda samma färger och linjer som finns på huset. Bifogar mitt förslag.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Rima
0

eller helt enkelt enfärgade i samma mörka färg som husets snickerier. vore riktigt snyggt och inte så plottrigt

Tom
0

Snyggt Maria!

Man använder den markerade fönsterkarmen som inramning på staketet eftersom det är ett väldigt framträdande moment på huset.

Antingen med härdat glas så här.

Tom

Tom
0

Eller att man använder samma mönster som väggen så här.

Tom

Solveig
0

Jisses vad snyggt! Vad ni kan Maria och Tom!

Skalbaggen
0

Tack för förslag, gillade nog mest Toms första förslag,

Ja, jag hoppas att huset kommer bli lika fint som på bilderna.

Huset ska vara klart den 28 juni, men det finns endast en grund idag…..

Jag får väl se, jag längtar iallafall.

StinaIda
0

Grymt hus! Och snygga staket förslag!

Man bör ha in åtanke om det är är barn eller hundar som ska hållas inne av staketet  eller om det bara ska vara en snygg tomtgräns..

Och så kommer du garanterat ha alla grannar springandes hos dig och fråga hur du har gjort så snygga orginella staketGlad 

Hoppas du visar bilder från huset när det är färdigt. Det ser jättefint ut!