Cognacsfärgade skinnsoffor och...
Vad är passande färg att ha på väggarna till cognacsfärgade skinnsoffor och bokbord + tv-möbel? Är för fattig för att byta ut möblerna, så väggarna får piffas till istället :)
Nu sitter det en spånskivefärgad tapet på väggen, som jag är spyless!
Bifogar en bild på soffans färg + tapeten nu.
Jag själv är helt borta vad gäller inredning…hoppas någon hära har bra tips!
Tacksam för råd!

Måla väggarna vita och släng ett rött tygstycke över soffan!

Kolla om du hittar något häftigt fototapet du kan ha bakom soffan.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
det låter som du inte är helt nöjd med färgerna på möblerna
kanske ska du köpa ett överdrag till soffan isället typ billigt på ellos eller så och en burk färg till bordet
obs nu gillar jag starka färger så smaken är som baken…
om du ändå behåller soffan som den är skulle jag måla rummet svart och det du vill ha kvar av bord och hyllor svarta sen en massa lyktor och nån tavla där färgen i soffan och det svarta går igen….
tyckte du att det var för mörkt så kanske man köra gult istället……fast jag vet inte , svårt det här…..hm funderar lite vidare
gå gärna till en färgaffär där finns det färdigmålade pappersbitar som du kan ta med hem en hel hög och sen prova dig fram tills du hittar både en färg som passa möbler och din egen smak
fin katt förresten! har själv vuxit upp bland perser dock inte silver

Det är svårt att ge råd för någon annan, det beror så mycket på hur man är själv. Jag, som är färglös person, skulle tycka det vore snyggt med en moccabrun fondtapet bakom soffan och en stor dekorativ tavla där soffans färg återkommer - sedan skulle måla resten av rummet vitt, och måla också bokmöblerna i samma moccafärg som väggen. Sen kan man lägga till något eldrött , typ kuddar, som harmoniserar med soffan, eller också välja något vilt som turkost, och ha i matta, kuddar, kanske någon tavla. Men grundprincipen för mig är att det inte ska vara mer än tre dominerande färger i ett rum, och det ska harmonisera alla gränsande rum också.
#4 Varför ska hon måla bokmöblerna ? Jag tycker bok är snyggt som det är ?

Hon behöver naturligtvis inte måla bokmöblerna, det var MIN föreställning av hennes rum, och den bygger på att jordfärgerna gör gott i harmoni med vitt och en till dominerande färg. Dessutom det har gjorts så många kontorsmöbler i bok så jag associerar för mycket på arbetsplats när jag ser bok.

Satsa på en fondvägg. En svart/vit fototapet blir en fin kontrast till din soffa!
Släng ut soffan och sitt på katten…………………. den var fin