Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 3157 ggr
[Fiction]
0

Hitta säng?

Jag och pojkvännen var på IKEA och kikade på sängar i dag, men efter att ha provlegat och rådfrågat blev vi rekommenderade att söka oss till något annat varuhus. Tänkte därför kolla om nån av har kan tipsa oss om var vi bör leta.

Vi är på jakt efter var sin 80-säng som vi kan använda samma bäddmadrass till. Problemet är att det skiljer 36 kg i vikt mellan oss; jag behöver en mjuk säng och han en hård. Eftersom vi båda är relativt bredaxlade, har vi nytta av en säng med något fler avlastningspunkter än de sängar IKEA kan erbjuda (kanske bör tillägga att jag även har ryggproblem). Min pojkvän mäter dessutom 191 i strumplästen, så sängen bör vara rätt lång…

IKEA-personalen menade att det inte var helt optimalt att sammanföra en mjuk och en fast säng, av någon anledning jag inte riktigt uppfattade (behöver nog checka efter med pojkvännen innan jag kan uttala mig om saken).

Prislappen är inget problem, men det är klart att vi helst slipper punga ut med alltför mga tusenlappar.

Något tips?

[GunillaR]
0

Har ni testat Jysk?

http://www.jysk.se/

Niklas
0

Atlantis köpte jag min säng på. Bra service och bra säng. Jag fick provligga olika madrasser medan de mätte med en dator hur jag belastade så att jag fick en som avlastade optimalt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Fiction]
0

#1 Ja, men vi hittade dessvärre inte ngt där… Obestämd

[Fiction]
0

#2 Bra tips! Skall definitivt kolla upp det. Vet du om man måste bestställa sängarna (och isf; hur lång tid det kan beräknas ta)? Hade nämligen tänkt köpa sängarna nu i mellandagarna, eftersom de skall med ett flyttlass ner till Zürich…

Lill-Kisse
0

Här förstår jag inte utgångspunkten att ni bestämt er för samma säng. Det ska man väl inte ha när man har olika behov? Min man och jag köpte oss likadana underreden med olika madrasser, den tjocka delen alltså. Han behövde hård säng och jag som är liten och lätt behövde en mjuk. Sedan sov vi gott båda två. Man kan till och med ha olika typer av bäddmadrass på den tjocka madrassen.

[Fiction]
0

#5 Vi skall inte ha samma madrass, däremot vill vi gärna dela bäddmadrass om det går. :)

Niklas
0

#4: Man brukar beställa så kommer den efter någon dag.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Fiction]
0

#7 Okej. Tack! :)

mariatingsund
0

Prata med Ana-sängar, de gör sängar precis som kunden vill ha och har fabrikspriser.

http://www.anabedding.se/

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo