Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: ekonomi-och-juridik
Läst 2639 ggr
Ratlings
0

Registrering på hyresvärdsida

Hej, vet inte alls om detta är rätt forum eller inte, men kan ju testa.

Jag håller på att söka ny bostad då jag blir bostadslös 1 januari. 
Tänkte då registrera mig på den komunala hyresvärdsidan till grann kommunen, men har stött på ett problem.

Problemet är att fylla i ett obligatoriskt fält, nämligen fältet inkomst.
Jag har försörjningstöd, och får 3000 i månaden. Testade fylla i det, men det kom upp en felkontroll ruta. Fyllde sedan i 8000, då det är det gemensamma med pojkvännen, men samma sak hände. Testade då fylla i 50 000 för att se vad som hände (man kan ju ändra det sedan på Mina sidor) men då kommer det upp "Mellan %1 och %2" som felmeddelande. Vad menar dom?

I felmeddelande rutan annars står det "ett okänt fel inträffade. Beskrivning: %"

Tacksam om någon kunde hjälpa mig då detta underlättar om jag kunde leta i en annan kommun…

// Lise
When nothing goes right, go left!

Lill-Kisse
0

Det kallar jag systemfel. Antagligen ska det finnas en rimlighetskontroll i det fältet med koppling till ett meddelande, som man ska få om man fyllt i ett helt orimligt belopp. Tyvärr fick du inte något meddelande. Det är ju en klar brist i systemet.

Sedan är frågan om du förväntas fylla i månadsinkomst eller årsinkomst. Se efter om det framgår i instruktionerna någonstans.

Ratlings
0

Nej det står ju inget om det, kollade efter det också. Står bara inkomst. Andra kommuner jag registrerat mig i står det oftast årsinkomst, och sedan har dom förssörjningstöd som alternativ till vart pengarna kommer ifrån. Det här är det första problemet jag stött på. Kanske ska maila dom och fråga.

// Lise
When nothing goes right, go left!