Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 5918 ggr
Monarchy
0

Fungerar dubbelhäftandetejp för er?

Tänkte använda dubbelhäftande tejp för att sätta upp typ klädkrokar. direkt på tapet eller måladvägg. I praktiken fungerar det ju bra men undrar om dom lossnar efter ett tag?

Hur har det fungerat med det ni satt upp med dubbelhäftandetejp?

tack i förväg

LinaK
0

Någon som bodde i våran lägenhet innan oss har använt dubbelhäftande tejp på tapeten och nu har tapeten följt med så det är märken efter tejpen. Så inte så bra om man inte vill förstöra tapeten, men det verkar ju ha suttit eftersom tapeten följde med.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Monarchy
0

Vad tycker ni är smidigast. Att få många hål i väggen/tapeten eller många tejpbitar som river loss?

måste ju ändå vara lättare attta tapetsera om utan hål i väggen.
När vi snackar om många saker som ska sättas upp inte bara någon enstaka.

Lill-Kisse
0

Inga dubbelhäftande tejper på tapet över huvud taget är grundregel ett, tycker jag. Gillas faktiskt inte på målade ytor heller egentligen.

Hål i väggen är fullt naturligt för upphängning av olika saker. Små hål är verkligen inga svårigheter att spackla igen, när det blir dags för omtapetsering eller ommålning.

När det gäller kläder kan man t ex skruva fast en snygg bräda med skruv i var ände. Sedan monterar man klädkrokar av önskat slag på brädan. Då blir det bara två hål i väggen.

[Asta]
0

Jag tycker inte att krokar med dubbelhäftande tejp håller. Möjligen till en kökshandduk, men i övrigt är min erfarenhet att de lossnar.

Halvdansken
0

Man måste spacka/fixa den förstörda tapeten oavsett om det är ett hål eller märke från avriven tejp. Tror faktiskt det kan vara enklare att förbättra ett skruvhål.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
0

Håller med övriga här.

Klart bättre med hål än tejp.

/Maria

[kastreramera]
1

Om man kommer ihåg att innan man gör hålet skära ett kryss i tapeten och vika flikarna åt sidan då kan man återställa hur lätt som helst.När man drar ur skruven är det bara att limma och vika tillbaka tapetflikarna och det syns inte alls!

[Forest]
0

jag tycker inte dessa dubbelhäftade är så himmla hållbara eller de tål inte så mycket o framförallt inte på tapeter. Som 1 säger så blir det bra fult efter dessa med. Jag ser hellre ett par småhål än vit fläck efter dessa.

Monarchy
0

Intressant att så många var emot det.

hmm tål att funderas på. Återkommer när jag har fler frågor kring detta! Tack!Skrattande

[kastreramera]
0

Glömde skriva att de gånger jag provat tejp har det inte hållit så bra som jag önskat.Om man vill att saker ska sitta bra utan att skruva är det bättre med sättlim.Både tejp och lim ger större skador när man tar bort det än vad ett skruvhål ger.

Monarchy
0

#10 tack för infomationen Glad