behöver du inredningshjälp å råd?
Jag hjälper gärna. Mitt största intresse är inredning, och jag älskar att tänka inredning. SÅ behöver ni hjälp skriv till mig. Så kanske jag kan komma med nåt bra tips eller ide.
Med vänliga hälsningar miss Anna Jolene Sue :-)
Trevligt att du vill hjälpa till!
Men skriv inte till AnnaSue direkt utan lägg gärna frågan i forumet så att vi andra kan dra nytta av idéerna. Det är ju liksom det som är hela poängen med ett forum :-)
Tom
Låter bra! :-)
ok kan du inte skriva dem här i min tråd så jag ser dem? Vet inte vilka trådar du har ju? :-)
Fråga här så skriver jag :-) el länka så kan jag svara här .

#4 Så gör vi normalt inte AnnaSue.
Se till vänster vilka inlägg som finns. Där syns tydligt av rubrikerna vad inläggen (ofta frågor) handlar om och vem som skrivit. Det är bara att gå in och kolla på var och en.
När man känner att man har något att bidra med, skriver man sina kommentarer längst ned och publicerar. Sedan kan någon annan haka på med sina idéer etc.
Ja men jag har ju startat denna tråd och då ska ni väl svara i min å inte nån annanstans? Jag har ställt en fråga här å då vill jag ju ha svar här?
Ni kan ju läsa mina svar här i tråden å fråga
Så har jag gjort på familjeliv å andra också funka jättebra
Detta är min tråd. Som är öppen för alla att skriva i å jag skriver svaren här så alla kan läsa.
Ush försöker kopiera in mina inlägg här hoss dig men det funkar inte för mig just nu. De inläggen som äar mina är;
Hjälp mig att inreda
och
Funderingar kring friggebod.
PÅ den förstnämnda fins länk till min blogg som inehålelr foton och en ritning med skala till på hela lägenheten.

#7 Det är mycket roligare och mera givande att göra ett eget inlägg och få tips och råd från flera medlemmar på sajten. Sedan kan andra, som funderat på samma sak, också ta del av alla de tips som kommit på just den frågan.
Vill du bidra med tips till någon, så välkommen in på de inlägg där du känner att du har något att bidra med.
Det kan jag också göra men jag gör så här.har en jättelång lyckad tråd på familman kan göra både och. jeliv där mpnga läsdr och får tips.
Går inte att scrolla upp å ner från mobilen därför d blir så fel ser i nte vad jag skriver. Familjeliv skulle det stå Då vet jag vad du tycker men jag får väl göra så här om jag vill.
Hej jag har en friggebod jag håller på att isolera den är på 10 Kvadrat och jag behöver tipps på hur ajg kan få in så myckt som möjligt på den lilla ytan.
Det är inte högt i tak så tyvvär funkar det inte någe vidare med loftsäng.
Jag ska sova äta och pyssla där inen. Min sambo och syster ska lätt kunna vara där med mig. troletvis sätter vi in en liten vedkamin som värmekälla och om detta projekt blir bra kommer jag i framtiden bygga ut med ytterligare ett litet pytterum som då får bli våtrum med duch och toa i.
Just nu finns inget vatten draget dit men vi har pratat om att dra ner det senare. El finns en kabel ner med jordfelsbrytare så jag kan ha lampa eller vad jag känner nödvändigt.
Jag är rätt säker på att min stuga är exsakt samma som längen ovan med skilnaden att vi bytt platts på dörr och fönster.
Ni som är duktiga inredare hur saj jag få in så mycket som möjligt på denan lilla boyta! tänk er att det ska var en fullt fungeradne sommarstuga
Vad mysigt med en liten friddebod! Jag älskar att tänka smarta lösningar på trånga utrymmen. Jag själv har nästan alltid bott trångt.
Jag har lite svårt att tänka mig hur stort 10 kvm är. Hur lång är varje vägg?
Vad ska du pyssla med? Behöver du förvaring för det? Skrivbord el arbetsyta?
Vad gillar du för stil/stilar?
Det finns en säng på ikea som jag tycker verkar väldigt praktisk.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50080315/
Det är som en soffa och en säng. Och förvaring med lådor under.
Annars skulle jag tagit en vanlig bäddmadrass med ben el gavel och ha massa mysiga kuddar Stora längst bak och flera sköna framför med nån filt. Då blir det som en säng och en schläsong samtidigt.
Sen beror det på vad du ska göra för pyssel och hur du vill äta.
Ett mindre köksbord kan du ju både äta på och pyssla på. Kanske ett sånt man kan fälla upp och ned en del av bordet.
Det finns sittpuffar/pallar man kan ha förvaring i.
Beskriv lite mer vad som du skulle behöva få plats med.
Jag ska ha det som ett sommarnöje. Jag pysslar mycket med olika hantvärk, gillar loppisfynd och olika föremål.
JAg vill gära det så ekologiskt och billigt som möjligt.
Tänkte inte köpa massor med dyra möbler utan bvill bygga så mycket jag kan själv. eller hitta billigt på loppis eller sånt som skänks bort.
Jag vill ha in naturen, hantvärk, ull garn stenar grenar…
JAg hoppas kunan få in ett litet pyttekök biligt, kylskåp och plattor någon värmekälla (vedkamin?)
Det ka finnas massor med förvaring. Ska kunan såva där själv och ha över min sambo och ävne mninh syster i samma utrymme. Så extramadrasser att dra frma behövs. Ett bord/ arbetsyta som lätt kan förvinna vid behov.
Dessutom vore det toppen om jag kan få platts med en kattlåda då jag eventuellt kommer ta med ut mina katter dit ibland. " raskatter som alldrig varit ute och därför bar kommer få gå i inhängnad elrel var inne i stugan.
Utanför ska jag ha en eldstad jag kan laga mat över och sitta och arbeta vid är det tänkt.
Gillar lite Shabby shick stilen så komerm var vitt med ull och lintyger tror jag.
Men det viktigaste är att det är praktiskt och billigt.
Har ingen inkomst att läggga på detta.
#12, Jag föreslår att du startar en ny tråd om du vill ha tips från alla på forumet…
Tom
Jag var själv helt tokig i shabby chic stilen för
ut och gillar fortfarande.
Jag älskar också att pyssla och hitta saker på loppis och kanske måla om eller hitta nåt smart sätt att använda.
Där kan man ju hitta bra sekretärer som man kan fälla upp skivan. I dem brukar finnas massa lådor i olika storlekar. Sen kan du ju sätta upp hyllor på väggarna. Högst upp i taket kan du ha hyllor runt om.
Det där med säng och madrasser .. Då skulle jag köpt en vanlig resårbotten på ikea och sätta ben på. El om du redan har nån sån.
Och sen ha skumgummi madrass bakom. Klä in den i ett snyggt tyg så det känns som madrassen bakom hör till sängen och blir en bra baksida att lägga massa mysiga kuddar på/mot. Då har du både säng och soffa och extramadrass bakom. Om du köper en 120 säng så kan ju du å sambon få plats och så har systern madrassen bakom. En 120 har jag i min lilla etta och får ändå plats med både klippan soffa , piano, två malmbyråer :-)
För kök finns det ju såna ugn och två plattor på ovanpå som man kan sätta in i ett eluttag bara. Väldigt praktiskt.
Vad tror du om ett sånt bord som är uppfällbart att både äta å pyssla på?
Jag hittade en sån soffkuddeöverdrag som tillhör en soffa men hade ingen kudde i utan var bara fodralet. Jag Har fyllt den med extratäcke och kuddar. Är precis som en stoppad kudde fast med saker som bara är att ta ut när man behöver å får gäster. Det är en sån ikeasoffkudde så har dragkedja. Jättepraktiskt. Har den i sängen så blir det som en soffa.
Tack för tippsen. Sängiden låter superbra =) vet itne om det finkar med 120 men annars komemr jag helt klart göra något liaknde =)
att stoppa kuddaran med filar och annat för gäster ska ajg göra. Låter ochså jättebra =)
Var ute i dag och ska eventuellt föröka få upp lister occh isolerigne i taket i morgon.
Så komemr ta tid inan jag vet exskta innermotter då jag som sagt måste räkan bort delar till isoleringen.
#16 har en egen tråd redan men ts ville att jag skrev i hennes.
Behöver hjälp!
Bor i en etta på 27 kvadrat. Känns tråkig och inte så trevlig..
Vill ha den mysigare och mer personlig!
Hej Littlecat.
Jag bor också i en liten etta. Med 29 kvm :-) Och tre katter och en hund.
Behöver du bara tips med mys eller även praktisk förvaring och användning av den så du får ut bästa möjliga?
Skulle du kunna lägga in en bild i tråden el på din sida. El maila till mig på anna.su@live.se??
Det är mkt lättare när man ser hur det ser ut nu att tänka hur du kan göra det ännu bättre.
Du hade fått bra tips i ditt inlägg om mysbelysning och kuddar.
Jag har massa mysiga fina kuddar i min säng. Lägg stora längst bak så det blir som en soffa/Schläsong, sen flera medelstora ( 50x50 typ) framför i olika färger.
Gillar du indisk stil? Indiska kuddar är så himla mysiga å ändå lyxiga.
Det finns marockanska brickbord att köpa lite överallt nu som är jättesnygga att ha och man kan lätt fälla ihop benen och bara använda brickan el ställa undan om det är trångt. Du kan ha flera såna bord.
Mycket ljuslyktor.
En stor matta gör mkt.
Till indisk stil rekommenderar jag mattan Gåsöga på Åhlens. Den finns i olika storlekar och bredder oc är en jtätebra bas. Passar till stilren/modern stil också.
absolut. Måste ta några nya bilder å lägga in i datorn bara.
kan du visa en bild på hur det ser ut. Inte som en karta utan att foto? Så jag kan se färger och allt sånt som inte syns på ritningen?
Har du ingen soffa el tvbord?
Gillar du indisk stil som jag tipsa om?
El vilken stil?