Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 3259 ggr
Christina
0

Bygghjälp sökes

Sonen och hans flickvän har köpt en liten villa i södra Stockholm. Den behöver totalrenoveras. Nytt kök och badrum och ommålning av allt. Riva och bära och byggstäda klarar de av men är inte särskilt händiga.

Nu söker de snickare och målare. De får tillträde 1 juni till huset och i november kommer första babyn.

Drömmen var att få det gjort under sommaren. Någon som har tips? Någon som känner någon? Verkar jättesvårt att hitta folk.

Tom
0

Jag önskar att jag kunde hjälpa er men jag är fullbokad långt längre än så och jag bor på norra sidan av stan så det skulle ändå bli onödigt långa resvägar.

Jag har samma problem som er när det gäller att hitta bra hantverkare. Ibland behöver jag fler snickare till större jobb eller när jag får för många jag måste tacka nej till. Det är jättesvårt att hitta folk som verkligen är bra.

Lycka till!

Tom

Lise-Lotte
0

Hitade detta på Blocket - http://www.blocket.se/vi/8263298.htm?ca=11_s

De, Blocket alltså har ju lagt till en ytterligare rubrik Tjänster som städ/transport/hanverkare etc. I slutet av rullningslistan finns de.

Cammy
0

Jag anlitade denna firma i Årsta när jag skulle renovera mitt badrum. Var jättenöjd - de var pålitliga och seriösa.  

http://www.bad-rum.nu/

Christina
0

Tack Lise-Lotte och Cammy. Alla tips är så värdefulla!

Enecrona
0

Polacker är VÄLDIGT billiga. jag har lite kontakter…

Tom
0

#6, …och VÄLDIGT varierande kvalitet. Men som med mycket annat får man vad man betalar för.

Jag har arbetat med ganska många polacker och vissa är jättebra och andra är inte alls lämpade för att hålla i en hammare överhuvudtaget.

Tom

Christina
0

Tack för alla tips.

Nu har han hittat en kille som om vintrarna arrangerar äventyrresor med snöskoter och om somrarna bygger om hus. Pust - låter väldigt energiskt.

Denna kommentar har tagits bort.
Linda
0

Vi letar också hantverkare…

Halvdansken
0

Linda, tråden är 5,5 år gammal och dessutom har du ínte sagt var du bor eller vad du behöver.

Hatar cancer och älskar vårlökar.