Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 15488 ggr
mikal
6

Få bort parfymdoft i lägenhet?

Hej.

Jag håller på och ska sälja min lägenhet, och vi har eldat en del doftljus i den
och nu är det en doftkänslig person som har visat intresse men tycker att det luktar starkt.

Min uppfattning är att det inte luktar starkt för en vanlig näsa.
Vi har inte eldat rökelse utan doften kommer bara ifrån ljus.

Men jag tänkte göra ett försök att bli av med så mycket doft som möjligt genom att ta bort alla ljus, även de som ligger packade i lådor, och vädra.

Jag har hört att mot röklukt kan ättika hjälpa. Jag har 24% ättika hemma och jag ställer väl fram det och testar.

Hjälper såna sprayer som neutraliserar doft? Bara man hittar nån sån som inte är parfymerad också då…

Finns det fler tips för att neutralisera parfymdoft?

Tack på förhand.
Hälsningar Micke Glad

Linnea
0

Prova med ättika. De flesta doftsprayer tar inte bort lukt utan tillför bara en ny så det blir dubbelt upp istället.

Skynda långsamt så går det fortare.

mikal
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja ättika är det enda rådiga jag kunnat komma på.
Kaffe har jag hört en del tycka också.

Jag har släpat fram både fat med ättika och kaffe på.
Eller tar dom ut varandra? SkrikandesFörvånad

Ammoniak har jag också hört ska ta bort åtminstone röklukt
men det vet jag inte vart man får tag på.

Lill-Kisse
1

Man har kunnat köpa fönsterputs som innehåller ammoniak. Det hjälper vid rengöring. Däremot är det inte troligt att den doften blir mer populär än dina doftljus. Doften av ammoniak påminner om urin och i ren form är den förfärligt stickande och gör rent av ont att andas in.

Håll dig till ättika och vädring. Sedan brukar ett bullbak göra susen för att folk ska få en känsla av trivsel då de kommer in.

mariatingsund
0

I England bakar de bullar innan husvisning, så hela lägenheten fylls med nybakta bullar/bröd. När du plockat undan allt som kan sprida parfymdoft, även era egna kläder, gardiner mm, testat med ättika o vädrat, kan du ställa till med lite bak, förhoppningsvis tycker spekulanten bättre om det. Flört

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Maria
0

#4 Haha, vilken bra idéSkrattande

/Maria

Mixxy
1

Vi har illrar här hemma och nu när vi sålde våran lägenhet så köpte vi en spray som heter Yocoair för att försäkra oss om att det inte luktade iller här. Det luktade inte mycket innan heller men vi ville vara på den säkra sidan. Den funkar fint. Kolla in hemsidan för mer info http://www.luktfritt.nu/ Jag rekommenderar den starkt :)

Tom
1

Jag håller med Mixxy, Yokoair är väldigt bra för att ta bort lukter utan att ersätta den med en annan. Finns i flera olika varianter för olika ändamål. Jag använder tex en spray till mina jobbskor för att ta bort lukt. Funkar utmärkt.

dragonstar
1

Är hon doftkännslig så kör på ettika. Kafeft ka nvar smart de med. När du provar perfymr kan du ju likta på kafe för att neutrallisera så att du kan känna nästa domft lika bra.

Detta med sprej kan ju fink bra me när det så att hon inte tå likter och kemikalier kan det göra det värre en innan.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

destiny
0

Apropå bullbakning så läste jag någonstans att någon bara satte in en plåt med kanel i ugnen i stället för att verkligen baka!

Chalin3
1

Angående bullbak.

Det var en mäklare som sa till oss att det enda som kan kamouflera lukten av mögel är just nybakta bullar.

Så är jag på husvisning med den doften i huset så brukar jag alltid "dra öronen åt mig"

mariatingsund
0

nja, det tror jag inte riktigt på. Visst kan jag tänka att det luktar mer nybakt än mögel, men när mögel luktar då brukar det synas också, så det gäller också att se med ögonen inte bara känna med näsan ;-)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Chalin3
0

Absolut, om det är synligt, inte alltid det går att se.

Men om personerna fortfarande bor kvarbrukarman kunna känna det om man öppnar en garderob med kläder.

LinaK
0

Tom : Vad är det för spray du använder till skorna? Jag skulle verkligen behöva få bort en obehaglig doft från min gympaskor (luktar kattpiss, kan inte ens ha dom ståendes inomhus för att dom luktar så illa, aldrig varit med om något liknande) Dom är nästan nya skorna så vill inte bara slänga dom.

Sorry för lite OT-här, men jag är desperat Tungan ute

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

destiny
0
LinaK
0

#14 haha jösses, vadå snurrig Tungan ute Tack!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Tom
0

:-)