hjälp mig att inreda
Jag älskar att pyssla knåpa och inreda, men nu sitter jag fast lite.
bi i en hyrseslägenhet och känner att det skulle behövas förbättras med billiga medel och få in mer förvaring.
I köket ska nu ett av de få skåpen vi har bli tömt åt en diskmaskin och de stora skåpet är ett städskåp så nu behöver jag hjälp och tipps hur ajg ska kunan få in mer förvaring. Funderar på att göra någon förvaringsbänk i köket som ajg då även kan ha panten och de som ska källsoteras i.
Kallen är fylld med två stora kattlådor och sen finns inte platts för skona så där vill jag gära ha lite tipps med.
Ska försöka låna en kamra och fota här iveckan så ni förstår hur det ser ut lite bättre.
Detta är en snabbskis på hur vi har det. stort matbord i köket för 4 personer.
Hrä är min blogg och lite bilder på vårt hobbyrum som det såg ut förut och på vårt sovrum. ska ta nya bilder ivecka nså ni förtår lite bättre vad som är mitt problem.
http://moongodess.wordpress.com/2011/10/23/behover-inredningshjalp/
Här har ajg nu lagt ut foton på lägenheten dålig kvalitet och så jättestökingt ( diskmaskinen som står i hallen sak in i ett av kökskåpen).
Kan någon hjälpa mig flyttar bar runt saker här hemam då jag inte alls trvis med hur jag har det. Men ananrs är lägneheten jättemysig.

All städutrustning kan stuvas in i städskåpet. Då blir det utrymme i badrummet för kattlådorna, som behöver vara där av hygieniska skäl.
Katternas transportlåda o dyl kan stå på balkongen. Där kan man också ha kassar för olika grejer som källsorteras. I köket bör det räcka att ha påsen för det vanliga avfallet som ska brännas. I en av kökslådorna kan man lägga plast- och papperspåsar, som man sparar till avfallet.
I hallen kan man ha skorna i en skohylla eller ett skåp med flera hyllor. Ovanför har man rejäla krokar för upphängning av väskor och paraplyer. Häng upp korgar för vantar, mössor, scharves m m.
Det är några inredningsdetaljer som jag själv har ordnat hemma.
Våran balkont är utan tack. Lådorna får inte platts i de lilal badrumemt har redan försökt tyvvär. funderar att bygga en bänk över odm som dom ka nvar i.
Städutrustnigne ska in i städskåpet, men ska försöka få in en hylla till först har en del värktyg och annt där inen med ni så det är lite trångt i de skåpet.
Plast och papeprspåsat är i städskåpet det går itne att få platts med de i lådorna då dom är fyllda med kryddor bestik bakromar foliepapper och annat. Borde fota i skåpen med så ma nser vad ajg menar.
vantarna och mössorna liger ju på hatthyllna men ajg gilar inte hur den ser ut, tycker det ser väldigt mörkt ut där inne.
Skorna såt i en skohylla nu men får inte platts med där där för det är så röigt och elementet är ju i vägen tyvvär.( se fotona på bloggen)
Ska se til latt få det städat nu hrä i veckan och så ka najg fota på nytt så ser man nog bättre nrä all röra är borta =)

På en balkong utan tak kan man ha en låda med lock för några påsar med återvinningsbart avfall. De ska ju snart ut i vilket fall som helst.
Ett element i hallen är inget hinder utan en fördel. Ovanför det har man stora krokar och flera korgar för diverse, eventuellt på en hylla om man tycker att det blir snyggare. Bredvid elementet ryms ett högre skåp till alla skor fint.
Skurhink, borstar m m som finns i badrummet nu, kan tas ut därifrån och kattlådorna in. Hur många katter har du? Borstar och extra toarullar kan man hänga upp, så de inte tar plats på golvet där.
Plast- och papperspåsar i städskåpet är ju en utmärkt plats. Jag har också trångt i det skåpet, så strykbrädan får numera stå lutad mot en vägg bakom en dörr. Sedan satte jag in en trådback med korgar. Det gjorde stor skillnad. Några rader med stora krokar där upptill gör att jag kan hänga upp en massa saker i städskåpet också.

Man kan lätt tro att jag fått mani på krokar, men när jag insett hur mycket grejer man faktiskt kan hänga på krokar högt upp någonstans, då äntligen fick jag bort saker och ting från golven i vissa rum och i flera olika skåp.
Sedan tog jag en extra titt på ditt badrum. Man har mycket utrymme ovanför wc-stolen. En hylla eller ett extra skåp med spegel passar bra där. Inget som är i vägen eller som man störs av.
Jag har tänkt mycket på någn lösning ovanför toan. problemet är att jag äär lite osäker på att borra massa hål i väggen och det är ju rör där så man kan inte sälla något. tästade förut och det vart jättekonstigt.
Jag har två katter=) grejen är att lådorna tar så stor platts att jag inte kan ställa dem bra där inne sambin vill inte ha in dom dit då han vill kunna röra sig där inne. Skurhinken är ju liten i gämförelse med en av lådorna och så vet jag att det ligger sker där nu men som sagt det är väldigt stökit på bilderna.
Har funderat på skohylla i hallen men det vart jätejobbigt när ajg tästade ställa dit ett skåp. eftersom att hallen är smla och krokig fick man inte riktigt plattas att röra sig runt och jag gick in i sakrena på natten när jag skulel på toa.
Samma sak med korkar är rädd att ajg måste betala för hålen sen. Man ska ju lämmna allt i ett bra skick.
MEn ska fundera lite ideerna är bra =) samma tankar jag har haft och förökt få att funka.
En smart ide är att ha en sittmöbel o i den gör man ett hål där inne kan man ha kattlådan plus extra för kattsandspillet. Städskåpet kan ni ha alla städprylar häng gärna upp nån extra hylla om det går på dörren där har man smidigt de aktuta städsakerna, dit räknar jag toalettrengöring mm. Här hylla över toaletten kanske inte den snyggaste? men inte så extremt prollig som många andra är http://www.ellos.se/dv/1-Hem-Mobler-Hyllor-forvaring-Hyllor/_/N-f9e?Nr=174758 På den kan man ha handukar mm Jag hade köpt bra hylla att ha på kakelt vi köpte en bra som tål ganska mycket vikt ( 2 stora durshtvålar,2 shampo 1 balsam) utan att krasha. Den köpte vi på ÖoB men skruvar lixom sugproppen så den får bra sug. I hallen hade jag satt upp tavellist och även i köket där kan man ha lite fina ljus/ljusstakar i glas för få lite färg. Köket skulle jag ha tavelist över bordet för att ha kokböcker på samt lite annat om man vill. Tycker ni hade det fint hemma :)
Tack så jättemycket för tippsen. Har rör bakom toastolen som hindarar att något ka nstå på golvet men kanske fins det någont man kan hänge med sugploppar =)
Att bygga typ bänkt/skåp att ha lådorna i är bra, Tror det får bli något sådant även om ajg inte har platts för mina skor så bra då.
Sen ska vi sätta upp spegel i hallen har ingen stor spegel i hemmet.
9 tänk på att ha inte spegeln mot hatthyllan det gör att det ser "stökingare ut" än vad det är då det bli dubbel av hatthyllor :)
Jag skulle någ skaffa en golvspegel http://www.ellos.se/dv/1-Hem-Mobler-Speglar/_/N-f9k?Nr=209314&Text%20&extcmp=SE_CIAO_genera jag arbetar på ö o b och i vissa butiker finns denna spegel den kostar under 400kr och är snygg, vissa vita kan vara lite fula i hörnen.

#9 Stor spegel i hallen är en jättebra idé. Då ser hallen genast större och ljusare ut.
Har fått lösa spegelglas av sambons mamam ska se om det funar med dom. moste ju borra i vägen då men kan var värt det. Tanken är att den blir på väggen som mitt emot såvrumsdörren.
Hoppas att dom instalerar diskmaskinen tidigt i morgon så kan ajg städa och sen fota hur de ser ut städat.
Några tipps när det gälelr hobbyrumemt elerl vardagrumemt då att det itne ser så upptryckt i hörnen ut.
Häns som att allt står längs väggarna och så blri det en stor plätt i mitten som är oanvänd…
Hur skulle ni anvädne dessa utrymmen?

Är det inte läge att låta de andra rummen vila så länge du jobbar med köket inkl städskåpet, hallen och badrummet? Det brukar vara fantastiskt inspirerande att bli färdig någonstans, innan man tar itu med andra rum.
Vardagsrummet ser alldeles utmärkt ut, tycker jag. Där skulle jag inte flytta något alls. Den stora fria golvytan där behövs. Tänk på den öppna ytan fram till bordet, till TVn, fram till hyllan och vägen mot fönstret och balkongen.
Skulle föresten sagt att jag gillar din skiss. Mycket bra ritad!
Tack =)
vad kul att de är omtyckt hur jag har det. i allafall vissa delar av hemmet.
JA jag ska nog vänta även om det är ett pågånde projetk hela hemmet. flyttar möbler frå nett rum till ett anant lit då och då. Speciellt mellan hobbyrum och vardagsrum.
I dag kommer han och fixsat diskmaskineen så då hoppas ajg att jag kan komam i årdnign lite mer med rästen av alal problem. =)

Tänk så mycket du ska hinna fixa, när diskmaskinen tar hand om all tidsödande disk 
Ja jag har ju täntke felra dagar att jess nu ska jag städa. men ehal dessa två dagar har gått åt att var ut hoss min papap på tomte och röja ur den lilal stugan som finsn där. Jag ksa få isolera och ha den som sommarnöje.
Men det är en del jobb jus nu tömmer jag sen ska jag tvätta sent golvet då möss härjat där inne. och efter det ska jag börja isolera och sen upp med Gipskivor och sen spackal och måla allt. Vet inte heller hu man ska göra med golvet och och har massor med andra saker jag vill bygga där inne. Smarta lösnignar för bord och sängförvaring eftersom att det bar aär 10 Kvadrat som ska utnyttjas maximalt.
Så har ni några tipps på de lägg i min dnra tråd (fundering om friggebod)