Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: teknik-och-media
Läst 4646 ggr
paow
0

beställa till annan adress..

Hej, jag hade ingen aning vart jag skulle fråga någonstans, så jag chansar helt enkelt och frågar här, någon kanske vet..

Det är så att jag har lite frågar angående beställa grejer osv, till att börja så är jag under 18 år, men har nyligen flyttat hemifrån pga av skolan, så jag är alltså fortfarande skriven på adressen mina föräldrar bor. Men kan jag beställa saker (ex, kläder) till adressen min lägenhet eller hamnar det ändå där mitt namn är "skrivet" ? För det skulle underlätta att slippa åka flera mil för att hämta allt som beställs osv.

Någon som har nån aning om detta?

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Forgetful
0

Går det inte att fylla i adressen du bor på nu då? :O annars kanske du får göra aderssändring ;/

//Forgetful

Wand
0

Oftast så går det att man bara skriver in adressen till där du bor, du behöver inte ange adressen som du är skriven på. 
Men man brukar inte kunna beställa kläder om man är under 18? Så du får nog ta lite hjälp av dina föräldrar ändå.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Forgetful
0

Just det xD tänkte inte på att hon va under 18 xD

//Forgetful

paow
0

Jo, men ifall jag beställer kläder så hjälper min mamma mig via telefon och ger sina uppgifter oså, så det är inget problem, utan det är bara att det ska komma till min adress istället för deras. Vi säger att jag beställer nått piercingsmyge (vanligaste ja beställer) kan jag då bara skriva in min adress till lägenhet så skickas det dit? vare sig det är i mitt namn eller min mamma/pappas? Tänkte fråga mina föräldrar lite mer om det men dem är inte hemma på ett tag så. Är det att jag fått för mig att saker skickas dit namnet är "Skrivet" alltså även om jag skriver in en annan adress än den jag bor på så skickas de till adressen mitt namn är skrivet på, men detta kanske inte stämmer?

var kanske lite invecklat att förstå men..

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Wand
0

Vissa ställen har så att man ska skriva in personnumret och då kommer adressen fram automatiskt. Då går det inte att beställa till din lägenhet, utan det kommer hem till dina föräldrar. 

Men oftast så kan man bara skriva in sin adress och sitt namn, så kommer det till den adressen. Sedan antar jag att någon av dina föräldrar står skrivna på din lägenhet? Då är det bara att skriva din mammas/pappas namn och adress, så kommer det dit pronto. Fast det går att skriva ditt eget namn också, det brukar jag göra.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?