Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 11625 ggr
Rosenlind
0

Byta fönster

Hej!

Jag undrar om det är någon här som har anlitat Mockfjärdsfönster och vad ni tyckte om de.

[Asta]
0

Hej

Om jag var du skulle jag gå in på byggahus.se och göra en sökning på Mockfjärd. Där kan du nog få flera träffar.

Rosenlind
1

Tack för tipset!

Efva
0

Mina grannar anlitade Mockfjärdsfönster och de var jättenöjda. Det gick snabbt och blev bra gjort. Dock gjorde dom allt arbete med foder och lister själva efteråt.

Rosenlind
0

#3 Så bra!

Vi har beställt utav de nu och hoppas på att det blir bra. De verkade både trevliga och kunniga så jag hoppas på det bästa. Har hört både negativt och positivt om de. Verkar vara beroende på var man bor och vilken snickare man får.

JohanT
0

Har ingen erfarenhet med just det företaget. Men när vi skulle byta fönster så blev vi rekomenderarde att kolla med wisy.se. De har nyligen byt våra fönster och jag måste säga att de gjorde ett kanonjobb. Så kolla med dem tycker jag.

Rosenlind
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu har vi bytt och vi tog Mockfjärdsfönster. Vi är helnöjda. Nu har vi sju gamla fönster, en ytterdörr och en innerdörr som vi ska frakta till tippen om ingen annan vill ha de.

PogoPedagog
0

# 6 är det äldre glas kan du nog skänka/sälja dem till en målare eller fonsterrenoverare. Jag är själv målare och råkar dessvärre alltid ha sönder någon ruta per år med gammalt tunt glas så om man har eget hemma att ersätta med är det guld värt:)

Rosenlind
0

#7 Tack för tipset! Våra gamla fönster är från 61. Vet inte om det är någon som skulle vara intresserade av dessa men fråga kan man ju alltid.

Maja
0

Vi ska byta fönster och tog hit Mockfjärd för en offert. De var väldigt mycket dyrare än andra företag (rörde sig om 50.000 kr extra för Mockfjärd, totalt ville de ha 180.000 kr för vårt hus) och efter att ha hört runt med folk och googlat har vi hittat fler negativa uttalanden än positiva. Vi tackade nej till deras erbjudande på grund av dessa anledningar. Anlitade en annan firma istället.

Fridaybrew
0

Vad för fönstertyp valde ni? Energiglas eller bara vanlig standard 2/3 glas?

/Fridaybrew

Rosenlind
0

Energiglas med evercoat. Det tog två dagar att installera in sju fönster, altandörr och ytterdörr. Då fick vi även nytt foder och fönsterbrädor.

Fridaybrew
0

Toppen!

/Fridaybrew