Vad tror ni om den här?
Är det någon av er som har / har haft en sådan här stång? http://www.textilboden.se/hissgardinstang-vit-p-3665.html Blir det märken efter den? Vi har precis fått nya fönster med foder. Är rädd för att det ska bli märken nu när de är nya.
Jag har inte haft någon sådan i ett fönster men har motsvarande till duschgardinen. Jag tror att det finns risk att det blir märken i fodret med tanke på att dt krävs ett tryck för att den ska hänga kvar.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jo Jag har nog tänkt så också. En fundering som jag fick i dag är om man kan förhindra det genom att sätta på möbeltassar på ändarna.
Jag tror nog att ett par möbeltassar duger, eller kanske ännu hellre någon fastare tynnre variant av skummgummi (typ sådan svart som man kan hitta under tv apparater, tangentbord mm). Eller kankse något annat "anti-glid" material.
En gardin behöver ju inte på långa vägar sitta lika hårt som ett duschdraperi (om ni inte ska flytta gardinerna då), så det räcker ju med att det precis sitter uppe. Har ni då dessutom någon form av gummi eller så som "tassar" så förhindrar ju också dessa från att glida samtidigt som de skyddar.
Hakuna matata!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Skumgummi var en bra ide. Det ska jag testa. Tack för tipset!