Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: inredning-och-design
Läst 2723 ggr
Lucy Hardwicke
0

Ett oändligt städande ☹

Jag har städat hemma sedan jag var liten.

Jag är enda barnet, jag är enda städerskan, jag är den enda ORDNING & REDA.

Jag är den som skruvar upp hyllor, jag är den som skurar golvet, jag är den som plockar bort från golvet, jag är den som dammsuger, jag är den som ständigt putsar och jag är den enda som klagar över att det är stökigt, jag säger "Vi är två, här ser det ut som om det bor en sliten fembarnsmamma utan man."

Jag är nog det barnet som alla föräldrar önskar sig, alla föräldrar som vill ha ett ordningsamt barn förstås! Men nu är jag inget barn längre precis, men städa det gör jag i alla fall. Ibland får jag panikångest, eller liknande då jag beter mig som en gravid mamma. Jag mer eller mindre börjar få nog nu. Men jag biter ihop och fortsätter endå.

Jag är den som måste påminne, jag är den som kollar efter diskmaskiner, jag är den som skrivar bort stolsittsarna och tvättar dynorna, jag är den som köper vecko lista och spikar upp den på köksväggen, jag är den som skriver upp inköpslista, jag är den som tar hand om mina pengar, jag är den som planerar dagen innan, veckan innan, månaden innan, jag är den som strävar efter mål.

Är det någon som är lika dan?

Någon som kan ge tips på underlättning?

Någon som är 18år och som beter sig som jag?

Halvdansken
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Varför håller du på så? Bor du fortfarande "hemma" eller har du egen lägenhet?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

mariatingsund
0

Jag undrar om du kanske behöver hjälp för att släppa tvångskänslorna. Det är inget du MÅSTE göra utan du själv tvingar dig till det. Även om man är kontrollfreak, så måste man kunna släppa taget då och då och njuta av livet även om det finns ogjorda saker som väntar på kö. Jag skulle nog söka upp en psykolog o höra vad han säger, du har bara ett liv och det är viktigt att du mår bra för att klara resan.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Lucy Hardwicke
0

#2 Jag mår redan bättre av vad du har skrivit! Och hela lägenheten som jag delar med min mamma är städad Skrattande ska få hund på besök så då måste det hållas rent. Ibland blir det för mycket för mig bara för jag ställer STORA krav på mig själv och gör inte jag det är det ingen annan som gör det och då blir det lätt så att lägenheten ser ut som ett bombnedslag! Men jag ska försöka göra allt i måttlig mängd, men det måste vara städat i min omgivning för att jag ska må bra! ღ

Halvdansken
0

Om du får en hund på besök så kan du ju vänta med att städa tills hunden åkt hem igen. Man måste inte ha det perfekt hela tiden.

Lucy Hardwicke
0

Harregud, jag kan inte ha stökigt och en hund hemma samtidigt då skulle det ju veklingen inte se bra ut! Sen ska jag ta hand om hunden för att ägarna behäver avlastning, och ingen vill väl lämna sin hund i en svinstia? Det skulle inte jag vilja i alla fall Tungan ute Jag gör det bara så fint precis som om jag skulle göra ett besök hemma hos mig själv och då skulle jag digga om det var fräscht! ϡ

mariatingsund
0

Om två saker krockar - t.ex. att du inte mår bra av att inte ha rent o prydligt runtomkring dig men samtidigt tycker att det blir för mycket slavgöra - då måste du välja  och vara nöjd med ditt val och  vad det innebär.  Du ska alltid försöka bemöta dessa inre konflikter med att fråga dig vad du verkligen VILL göra.

Man blir bemött och älskad för det man är och inte pga hur man hanterar städning. Lite oreda har aldrig skadat någon, och ingen kommer döma dig eller din mamma heller. Alla prioriterar hela tiden och det måste du nog också göra för din egen skull, hitta glädjeämnen istället för att uppfatta en massa uppgifter som ogjorda och känna dig otillräcklig.

Hoppas jag kunde hjälpa lite :-) Ha en härlig midsommarhelg!

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Halvdansken
0

Har du en hund hemma så blir det stökigt! Hunden vill ha mat, vatten, promenader och kärlek. Njut nu av det och sitt i soffan med jycken och ha det gosigt! Kyss

Lucy Hardwicke
0

Haha, tack för det Halvdansken, ska bara övertala mig själv att få hunden tillåten att sitta i soffan…Men det ska nog gå bra, har ju redan katten där som hårar och har sigOskyldig Tack för allt! Kyss