Hur ser det ut hemma hos dig?
En sak som slaget mig är att många bilder man ser i tidningar o på nätet ser så stailade ut. Inte som om det är hem utan som om man placerat ett kök eller ett annat ett rum i en inredningsbutik. Mer som om man flyttat in i en möbelaffär inte så ett härligt personligt kärleksfullt hem
Jag vill bo i ett hem inte i en affär.
HUr bor Ni?
Var rädda om varandra
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har haft eget hushåll i snart 20 år. Jag har fått en hel del från andra, köpt från IKEA och auktioner. Jag skäms lite för hur snabbt jag gjorde mig av med grejer en period - de är ju moderna nu!
Numera sparar jag lite för mycket… Visst är jag lite trendkänslig och nyfiken på nya prylar, men jag står för min stil och tänker mer ekonomiskt nu.
I hemmet i staden har jag en salig blandning av gammalt och riktigt modernt. Jag har en blandning av träslag, vilket inte gillas av de rättrogna, och jag har mångder med fotografier och barnteckningar framme. Jag älskar svart, grått och vitt och basen är neutral s a s. Mina andra färger är grönt, rött (i alla varianter) och lila, men främst på kuddar och dukar (ja, jag använder dukar!). I trapp-hallen har jag en s k tattoo-tapet med svart botten och grälla färgmotiv. Dessutom har jag dammsugaren framme på storarumsgolvet dagligen och vi stryker i samma rum. 90% av tiden står strykbrädan och tvätthögen ståtligt bredvid soffan! En konstant oreda finns permanentad i huset, men flyttar på sig beroende på vilket rum som städas grundligt. I dag är det värst i trappan (där jag brutit mot många regler och bl a målat direkt på linoleummattan). Av många mna besökare anses mitt hem vara trendigt. Häpp!
Garage och förråd är orörda sedan 60-talet och det sticker mig lite i ögonen. Inte värt att bevara så där åker moddlaren fram snart.
På landet är det en icke fejkad lantlig stil med ommålade möbler, ärvda trasmattor, 70-tal blandat med 90-tal och en ofantlig mängd böcker. Överallt har jag blommor, prunkande som halvdöda. Oops, en uppsats blev det! 

För egen del gillar jag naturens färger,dvs brunt grönt och vitt. De resulterar bruna golv, vita/olivgröna väggar och vit inredning. Har stort sätt bara vita gardiner (och en mörkgrön i sovrummet). Soffan går också i naturfärg. Om ni vill får ni mer än gärna gå in på min privata sida www.tallhyddan.glasdeco.se
Nu byter vi kök mot ikeas Lidingö, annars har vi renoverat de sista 5 åren med att inte bara måla o tapetsera om utan rev väggar, gjorde om tak, byggde till veranda, satte in nya större fönster, byggde nytt badrum, kontor och kan fortsätta.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
#2 Vad fint ni har det hemma 

Tack Mysan :-)
2 är det där hemma hos dig/er? Himmel eran altan kan jag bo i så mysigt ser riktigt avkopplande ut o sitta där :) och väldigt fint förövrigt med mycket söt hund oxå 

Ja, det är hemma hos oss. Vi tycker också om vårt boende, köket renoverar vi just nu så jag återkommer med bilder om det också. Och vi älskar gamlingen Beppe som är en trogen följeslagare, var vi än sätter oss så kommer han o lägger sig så nära han kan.

Ja, hundar kan ställa till, vi har fläckar t o m på taket :-) Men det går ju torka av och det är det värt. Ert kök blev ju jättefint Kerstin, och hallen också. Nu när vi byter kök, fick en extra plastunderlägg under diskbänkskåp som vi inte använder där, den blev en utmärkt tallriksunderlägg för Beppe. Jag sticker in här en bild på en halvfärdigt kök, sen ska jag göra en hel tråd om hur renoveringen gick till, hoppas ni vill titta på det.

#2 jag gillar verkligen den gröna jugend-aktiga tapeten du har, har spanat på den i katalogen men aldrig fått sätta upp den någonstans

#10 ja, den är sååå fin.
hur bor jag?
jag bor i en tta på 43,5 kvadrat just nu med en STOR balkong
dock är det totalt katastrof här nu :P halva balkongen är fylld med ca 30 flyttkartonger så jag har det jättetomt hos mej. allt är nerpackat och allmänt tråkigt
när jag flyttar till andra (EXAKT samma lgh fast på andra sidan området) så har jag tänkt möblera om… men jag vet inte hur…
jag har funderingar men tar gärna emot lite tips
så här har jag det nu på ett ungefär

Här kommer mitt förslag, jag skulle göra en egen sovavdelning om du inte vill inskaffa en bäddsoffa. Med min placering får skrivbordet naturligt ljus, samtidigt kan du avskärma och använda det som nattbord. Vardagsrumsdelen är grupperad så du får fin utsikt och kan titta på teve var du än sitter. (även från sängen). Om dörren är öppen, ser du vardagsrumsdelen och sängen kan vara t o m obäddad eller skrivbordet ostädat och ändå är allt prydligt.
16# det var et tmycket bra tips :D:D
får ta och exprimentera och se vad som blir bäst, men ditt svar måste absolut testas :D

Roligt att du gillar det :-)