Linoliumgolv i hyresrätt
Efter månader av tjat så har vår hyresvärd äntligen gått med på att byta våra golv i hall o kök. Dessvärre kommer vi få nöja oss med linoliummatta, vilket kanske inte är så kul, men jämfört med det vi har just nu så är vi ändå glada.
Jag vet int riktigt hur deras basutbud av golv ser ut, men jag kan inte tänka mig att det finns så mkt kul o välja på. Min fundering är dock om det blir finast med ett ljust, typ vitt, golv eller om man skulle välja ett typ grått?
Vårt nuvvarande är vitt och jag tycker det ser rätt tråkigt o "plastmattigt" ut. Men jag vet inte alls, grått kanske bara är kul ett tag? Väggarna är vita i båda rummen.
Vad tror ni? Tips o råd om golvfärg?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Linoleumgolv är ett naturmaterial och är att föredra jämfört med många andra alternativ, så var inte ledsna. Den "läker sig" om den får en repa t.ex. Visst, den finns kanske inte i vildaste färgerna, men gå till färghandeln och kolla utbudet, i dagens läge måste det väl vara mycket fler alternativ än det var för 50 år sedan. Och Linoleumgolv ÄR bra golv.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Och här har du en länk också, jag skulle själv föredra färgen "vulkanisk aska" men färgval är alltid personligt.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
vi har detta golv på ett par ställen jag tycker de är mindre fina oxå men som 1 säger är det väldigt bra golv. Men TS vi satte in klickergolv i fd sovrum då var linikeumgolv fult o fläckigt , iaf på med golvet fick hjälp av en som lagt innan :) Vart snyggt o smidigt o ta bort när vi flytta men nya hyrestgästen ville ha kvar det.

Vi håller på att lägga linoleumgolv, visserligen marmoleum, alltså klickgolv fast med linoleum, men verkar vara skönt att gå på. Fina färger också.
Skynda långsamt så går det fortare.