Mitt första egna boende
Hejsan!
Jag är ny här på hemmet.ifokus så jag tänkte börja med att presentera mig:
Mitt namn är Cassandra och jag är 18år, jag har nyligen flyttat hemifrån till en 2:a på 60kvm i Norrköping (jag kommer dock från Malmö) och har nu fullt upp med att inreda min lägenhet.
Eftersom jag studerar och tyvärr inte har någon fast inkomst än så har jag inte råd att lägga ut några större saker på inredning men samtidigt så tycker jag att det är väldigt roligt och viktigt att trivas så jag har fått prioritera bort lite andra saker så att jag kan lägga några slantar på mitt hem! ;D
Som läget är nu så är väggarna inte så jätte fina men tanken är att jag ska måla om (ska prata med hyresvärden i veckan).
Jag tycker att det är väldigt fint att ha det stilrent men med något "utstickande" t.ex en stor färgglad tavla eller någon konstinstalation!
Jag har ganska klart för mig hur jag vill ha det men det skadar ju aldrig med lite tips så jag tänkte att jag lägger upp en bild på varje rum och berättar hur jag vill ha det så får ni gärna komma mer förslag! :)
Vardagsrummet:
Vardagsrummet är ganska stort och med konstiga mönster på väggarna så där ska jag måla om, dock är jag inte säker på vilken färg än. Förslag?
Tanken är att jag ska bygga ut bokyllan med en likadan fast mindre så att det blir en liten avskärmning och se ska jag ha tv-delen på ena sidan och läshörnan och två fåtöljer på andra sidan. Sen ska jag självklart byta ut "tvbordet" till en riktig tvmöbel (svart).
Jag är inne på att ha en väggmålning (en text) ovanför soffan och sen en stor tavla på motsatt vägg där tv:n står men vet inte riktigt var jag ska hitta de jag söker…
Hallen: