Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: inredning-och-design
Läst 7304 ggr
SirfalasEmy
0

Vad kallas den här lampan?

Jag undrar vad den här typen av lampa heter (mer än golvlampa eller stålampa då) Tungan ute

Är helt fräslt och vill ha tag i en sådan, men har inte riktigt de pengarna att hosta upp. Kanske kan hitta på loppis.

kerstinjo
0

Kolla i Secondhand affärer. Jag vet att de är populära just nu, men 1000:- tycker jag är i överkant!

Kerstin 

Anders 50
0

Har aldrig hört annat namn än "Golvlampa"

Jag har en likadan, fast med 3 lampor.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

KeramikeniSkredsvik
0

Jag har lyckats komma över två stycken som är snarlika. Den ena kostade 45:- på loppis i Borlänge, den andra gav jag 800:- för på auktion i Skee. Leta på loppisar, har du tur så hittar du den innan någon annan gör det. :)

SirfalasEmy
0

Tack för svaren! Tänkte bara kolla om de hette ngt speciellt då det kanske blir lättare att söka på nätet. Tror att jag såg i en annons för ett tag sen att de kallade den för "mormorslampa", men det är kanke inte vedertaget.

Jag har börjat kolla in auktioner på nätet nu. Längtar till sommaren då man kan åka runt hur mycket som helst, på loppisar och auktioner mm.

Tidigare hade vi en väldigt modern stil hemma, men nu har jag upptäckt andra stilar och en sån lampa skulle passa perfa i mitt vardagsrum. Tungan ute

kerstinjo
0

Nej, jag har aldrig hört ordet mormorslampa om den.

Jag har en, med tre lampor, i Snickarstugan och den kommer från mitt föräldrahem.

Så det borde vara en 40-talslampa.

Kerstin