Renovering. Var gör jag av allt?
Jag ska få mitt vardagsrum renoverat, med bl.a. nytt golv. Jätteskoj!
Men var farao gör jag av alla möblerna?
Jag kan trycka in dem i mitt "datarum", men då kommer jag inte in själv.
Var ska jag se på TV? I hallen? I köket? I sovrummet är det TV förbud.
Hur har ni löst en renovering där ett helt rum måste tömmas?
är det en kort period på kanske max 3 veckor hade jag accepterat att få leva utan tv men se till att jag fortfarande kom åt datorn (man kan ju se på tex svt play på datorn om tv är viktigt) och sen så staplat& stuvat bäst jag kunde på all tänkbar ledig yta
är det en längre period låter det som du bör hyra ett föråd och köra bort sakerna till för att kunna leva "bekvämt" under renoveringen…

I 3 veckor kan man väl kolla TV i sovrummet?
Nu beror det ju på hur många rum man har, om det är nåt problem eller inte, men när vi skulle ha gjort vid hela undervåningen så hade vi kök och vardagsrum i ett rum på ovanvåningen, och disk i badrummet. Det gick fint. Faktiskt var det ganska bekvämt att ha kylen precis brevid soffan när det tog slut på vinet…!
Men det var till att pussla samman allt i millimeterpassning och massor med flyttlådor. Det gick och då höll vi påi 2,5 månad!
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Hepp - vi hade kök i vardagsrummet och disk i badrummet i ett halvår drygt. Det gick det med.
Ja, det blir till att packa ner och stuva om och leva hoppandes och skuttandes över möbler och lådor några veckor. Bryta ett ben, eller två.
Nja, TV kan jag nog (kanske) klara mig utan, men inte datorn.
Ett problem till är att jag har en labbe, som vill vara med över allt. Men maken målar alla lister och dörrkarmar, för då kan han ta lite i taget + lite hyresreducering.
En målare vill ju göra allt på en gång och det är inte så skoj med svarta hundhår som sitter fast i målarfärgen, plus en vitrandig labbe.
Tapetseringen går ju ganska snabbt och då får vi stänga in honom i köket.
Men parketten ska slipas och lackas två ggr och då blir det väl till att ordna en pensionatinhysning till hunden. För lukten av lacket är visst inte särskilt hälsosam.
Jösses! Finns det någon som kan inhysa oss till påsk eller så?
#4 Har gott om utrymme….
men jag ansvarar inte för om Marodören blir vargmat! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#6 Du då?? Cyklar du? 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!