Måla ytterdörr invändigt.
Vi har en helt vanlig vit ytterdörr med ett fönster i. Utsidan är sådär vacker… ganska sliten och smuttsig. Insidan är fläckig och förra ägarna har målat i små skador med fel färg så nu har vi ljusgrå fläckar på den. Jag vill inte ha vit dör i hallen utan någon lite roligare färg som döljer smutsen lite bättre. Men kan man måla dörren nu när det är kallt och stänga den innan den har torkat? Eller måste jag vänta till nästa år? OM jag ska måla utsidan vit igen, kan jag göra det i vårt trissta höst väder?
Det går helt bra att måla utomhus ännu och idag har det ju varit närmare 20 grader med sol. Perfekt.
Du kan inte stänga dörren förrän den torkat på insidan, för då blir det antagligen märken där karmen möter dörren.
Hm, var bor du? Här har det legat runt 15grader och regn 
Vasatrakten i Finland: http://www.foreca.com/Finland/Voyri-Maksamaa
Okej :-) Här har vi haft jätte dåligt väder med regn och rusk ett tag. Men dörren är under tak så det ska inte regna rakt på dörren. Men det är ju hyffsat svalt och fuktigt i luften.

Fuktig luft = tar myyyyyycket längre tid för färgen att torka.
Är i samma situation, men väntar till försommaren med att måla. Vill ju inte att oväntade gäster av misstag ska få färg på kläderna. (Fast det vore kanske ett bra sätt att avskräcka dörrförsäljare
)