Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: inredning-och-design
Läst 5816 ggr
Levethia
0

Söker Vinylplast med mera

Hej Hej, tänkte höra med er om ni vet var man kan få tag på Vinyl plast, söker allt möjligt inom detta. För det ena skall vara bakom diskbänken ( har inge kakel där). Och sen skall jag ha det till min kyl och mini frys och min andra frys. Sedan behöver jag det till ett projekt som jag skall göra när jag har sparat och köpt nya möbler ! ( behöver lite bredare än 45 cm)

Sen om ni vet ngt mer ställe som kankse har lite mer annorlunda schablooner , så som schablooner för orkide och liknande saker !

Sedan tänkte jag kolla om ni vet om man kan måla på plastvinyl som man kan sätta fast på skåp och liknande ?

Vore tacksam för internetsidor, för har ingen som helst möjlighet att kolla på andra ställen !

( och eftersom jag hade så många frågor så tänkte jag att va bäst att skapa en ny tråd om detta, skäll på mig om ni vill!! hihi)

Medarbetare på Science Fiction

Halvdansken
0

Det är lite svårt att begripa vad det är du vill ha tag i. Vinyl är ju olika till olika saker. Tjockleken skiftat om inte annat. Du vill ha nåt att sätta bakom diskbänken? Varför inte sätta upp en plexiglasskiva? Hur hade du tänkt sätta vinylen? Klistra upp den?

Vad ska du göra med din frys, och vad med möblerna? Självhäfande dekorationer finns väl lite överallt, Ikea har en del. Har du googlat?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Levethia
0

Det är självhäftande vinylplastjag syftar på, en plexu glaskiva tror jag knappast att jag får plats med och ärligt talat ser det bara hemskt ut!

Ikeas dekorationer är inte på tal om, missförstå mig inte älskar verkligen ikea men just dem dekorationerna är avskyvärda( ursäkt e bara min åsikt). Och har googlat en massa, och på olika namn utan något vidare bra resultat!

Är ute efter vinyl plast( plastfilm mm), sökt som en dåre hur länge som helst nu, men hittar inget av värde .

Sedan vet jag att det finns en sida som har vinylplast för frys, först är det fel storlekar sedan är dem inte så fina att titta på så att betala över 800 kronor för ngt som inte är så fint är inte så kul.

Hoppas det inte låter allt för negativt det jag skrivit, för det menar jag inte att det skall låta som! försöker bara hitta lite billigare alternativ än att få betala ca 25 k för att man förstört lägenheten med en massa färg !

Flört

Tom
0

Du kan beställa självhäftande folie hos många olika företag på nätet. I Göteborg finns till exempel Textman som säljer till bra priser.

Tom

LinaK
0

www.inreda.com har mycket fint under kategorin Kakeldekor. Om det är så du menar? Dom har även häftiga dörrbilder och fönsterbilder.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Levethia
0

Tack så mycket, har kollat där, mycket fint. Men kakeldekoren är lite för små för mina projekt ! Och dörr dekorerna är lite för dyra för de projekt jag har :)
Men jätte tacksam för tipset dock :)

Får helt enkelt se om jag kan hitta en dekor firma någonstans här i närheten och se om man kan handla via dem… :)

Ankyy
0

Vad behöver du för bredd då?

Tror du tänker på plast som ofta kallas för dc-fix, dekorplast eller kontaktplast. Har många namn verkar det som.

Finns på nätet, men även i en del färg/byggaffärer.