Förslag på TV-bänk?
Jag har insett att jag inte kan ha min digitalbox ståendes på golvet längre (efter 1,5 år…). Därför är jag ute på jakt efter en TV-bänk!
Men ja, det är lite problem. Den får inte vara för djup, för bred eller för hög. Finns det vettiga TV-bänkar som håller måtten:
Bredd: 90-100 cm
Höjd: (max) 50 cm (helst lägre)
Djup: 25 cm (är den djupare så sticker den ut för mycket)
Jag har letat och letat (förmodligen på fel ställen) men inte hittat något som passar. Rummet går i neutrala färger: grått, beige, svart, brun. Jag vill inte ha någon blank, utan en matt färg och allra helst svart.
Jag arbetar själv med inredning och säljer en hel del möbler, men alla TV-bänkar som vi säljer är för stora. Precis som majoriteten av de andra TV-bänkarna som jag har hittat…
Eller ska man ge sig på ett försök och bygga en själv? Det behöver ju inte vara någon hyperavancerad sak, utan det räcker med plats för boxen och några DVD-filmer.
Har ni några tips på var jag kan hitta något som passar? Har tittat på IKEA men njae.. Ingenting där (trots att de brukar ha allt). :)

Problemet är vä djupet. Jag har aldrig sett nåt som är 25 cm. Skulle snarare titta i bokhylleanvelningen. Eller ett ovanskåp, som ska hänga på väggen. De brukar var smala.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jo, precis, det är djupet som är det främsta problemet. Om den är mycket djupare så kommer den att sticka ut alldeles för mycket (rummet är avlångt och med en soffa + soffbord så blir det inte mycket yta kvar framför TVn).
Jag vill helst slippa att hänga upp någonting, då det är en studentlägenhet jag bor i och de vill ha den i det skick jag fick den i (hyreslägenhet).

Du måste inte hänga upp det, bara för att man kan hänga upp det.
Vi ska själva använda den typern av skåp som bokhyllor under ett snedtak, det är bara att ställa dem på golvet.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Har du någon bra bild så man kan se vilken typ du menar?

Jysk…har lite olika varianter. Men hur kvaliten är, får man åka dit & känna på 
Jaa, har kikat lite på Jysks hemsida men njae.. Antingen så är det fel storlek eller fel färg. :P Mitt soffbord är ljust (björk?) och golvet är lite mörkare (ehm..ask?). Insåg precis hur fult soffbordet är i förhållande till golvet - måste köpa nytt! :P
Men för att återgå till TV-bänken så ska den allra helst vara svart och matt. Och det fanns tyvärr inte någon som passade på Jysk. Är man kräsen så är man! ;)
Utgå från någon möbel som du gillar men som är för djup och såga av den till lämpligt djup. Det brukar vara ganska enkelt med en bra cirkelsåg med styrskena.
#7 - Kan man lämna in en sådan bänk till någon som gör det? Jag bor i en studentlägenhet utan tillgång till sågar och pappa med alla maskiner bor drygt tre timmar bort… :) Tack för idéen!
Klart att du kan lämna bort det. Men då skulle jag råda dig att själv köpa möbeln och märka upp var och hur den ska kapas så att snickarn inte behöver ta betalt för onödigt jobb som du kan göra själv. Sen monterar du ihop den själv.
Toppen! Tack, jag ska kika runt lite och se vad jag hittar!
Måste det vara ett skåp då?
Ett par hyllor under varandra rymmer ju en del.
#11 - Jag vill helst inte hänga upp något på väggen, annars var det en bra idé! Tack! :)
Ja, just det, så var det ju!
Vad sägs om något sånt här då?
En till tv-hörnan och så använder du de andra istället för soffbordet du ville byta ut?
http://www.bolagret.se/sv/articles/2.210.372/bygga-bordhylla-2-farger
Något sådant har vi på jobbet faktiskt, fast i indisk stil.
Tyvärr så blir även den största för liten till soffan som är en ganska stor tresits. Men tack för tipset, ska kika vidare på en sådan modell! :)

när jag får tummarna loss ska jag köpa ekestolpar och gubben ska fixa glas från jobb. sen ska jag mecka ihop en tvbänk. lägger man ekestolparna ner och sedan glas på dem i två våningar är det riktigt snyggt. eller kanske lecablock som många har?
Så här gjorde vi.
Vi hittade inte heller någon i de format vi ville ha.