Draperi med veckband?
Hej!
Jag tänker sy ett draperi till min hall för att dölja skor och jackor och annat krafs som måste vara i en hall 
Hyllorna på väggen satt kvar när vi flyttade in, och de skall nu bort. Närmast dörren skall det sitta en 120cm lång hylla med krokar under att hänga jackorna på. under dem skall det sitta dubbla rader med väggfasta skoställ från ikea. Sen skall det nog upp mer hyllor för annat diverse. 
Tanken är att draperiet skall gå från gånggärnssidan på ytterdörren och hela vägen runt hörnet dit fischer fodralet står. Och att det skall gå i en skena i taket som jag hittat på ikea, för jag vill kunna dra draperiet hela vägen till väggen.
Sen vill jag inte ha en rakt tygstycke, typ panelgardin, utan jag vill att det skall vara veckat, typ som ridån på en bio. Med stora veck, det skall inte se krusigt ut
Är det veckband med fingerkrokar jag skall använda då?Kan jag använda tygerna som går att köpa på ikea eller blir de för styva så att de inte veckar sig?
Om du har gardiner eller ett draperi med veckband eller veckad effekt visa gärna! 

Det ska säkert gå bra med veckband och de klarar nog rätt kraftiga tyger.

Är det 2-finger eller 4-fingerkrokar jag skall ha för att få stora veck? 

Vill du ha det krusigt, så ska du ha 2-krok med avstånd.
Vill du ha det vågigt 4-krok, med avstånd.
Eller tänker jag bakvänt nu?!? 

#3 Jag tror du tänker rätt
/Maria

# 5
Du menar inte att jag kan ha en arbetande kvar på "kontoret", som gör rätt??
#6 haha
/Maria