Vad gor ni med kladerna?
Hej, jag har aldrig hittat en losning till detta problem, men nu vill jag gora nagot at det!
Alla klader som anvants pa dagen behover inte tvattas efter endast en dags anvandning. Har tanker jag tex pa byxor, kofta etc.
Vad gor ni med dessa klader? Vadrar dem? Inne eller ute? Eller hanger in dem i garderoben pa en gang?
Sjalv later jag de hanga pa en galge for att vadra lite tills jag tar mig i kragen och hanger tillbaka dem i garderoben. Men jag tycker inte att detta ar helt idealt. Min pojkvan ar varre, hans klader ligger i ett horn pa golvet tills han tar sig tid att vika ihop dem/hanga tillbaka dem.
Vad gor ni andra med era klader, har nagon nagot tips for oss? Vi har tank att vi ska kopa varsin kladstang (heter det sa? har menar jag en stang m "armar" som star pa golvet dar man kan hanga tex jackor etc.) men innan vi gor det tankte jag som sagt hora om det finns andra, battre ideer.
Hor av er!!!
Annika

Vi har precis samma problem, och det var ju skönt att du frågade för jag har alltid undrat hur andra gör.
Nåt svar har jag uppenbart inte. Kläderna ligger i en hög ovanpå en byrå, tills jag tar mig samman och viker ihop dem.
Den där prylen du funderar på att köpa brukar kallas för Herrbetjänt.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Vi har en bänk utanför sorummet (som inte syns) för alla kläder
När högen blir för stor så sorterar jag dessa. Vissa åker i tvätten och andra in i skåpet tills nästa gång…
Jag tror detta är ett ganska vanligt fenomen att man har en stol, byrå, bänk soffa eller vad det nu kan vara där det samlas kläder.
/Maria
Använda kläder hängs på krokar på dörren i badrummet.Resten åker i tvättunnan.Nytvättat lägg på hög i en gömd vrå och viks när lusten faller på..sonen brukar förbarma sig!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

har en krok på väggen i ett hörn av sovrummet, där hängs sånt som inte är färdigt för tvätten men som inte är tillräckligt rent för garderoben,,, de hamnar på handukskrokarna i badrummet oxå men det är ren lathet,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Hänger blusar och koftor på en galge och sedan på en klädstång uppsatt för andamålet i en stor garderob. Byxorna brukar för det mesta hamna på en stolkarm. Ibland är jag lat och då är även blusarna på samma stolkarm:)
Det var en bra fråga vi har dock problem med kläder i allmänhet då vi har bara två garderober utan hyllplan eller liknande i till hela 6 personer! Och svårt att hitta utrymmen ens för att ha garderober.
Men vi har två större bänkskåp i hallen och på dom läggs alla barnas kläder upp efter dagis och skola alltså dom tar av sig sina kläder för byta till "inomhuskläder/slit och slängkläder" och senare på kvällen går jag igenom dagens kläder som ligger på byrån och det som är fläckar på slängs i maskinen resterande som är då helt okej viks och läggs på andra byrån för sedan användas dagen efter igen men sen andra dagen åker dom som var då i går okej i tvätten.
Bästa är att säga till direkt när man kommer inför dörren vad som ska göras annars blir det lätt kläder som ligger och "dräller" både här och där.
Tips till dig kan vara att du köper till han en klädes "gubbe" sån man kan slänga upp kläderna på så slipper dom ligga på golvet åtminstone eller ge han korg som ser fin ut där han bara kan slänga ner dessa kläder. *Vissa har behov av att få vara "lite" slarviga av sig.*
//M
Det där är ett problem som diskuteras en hel del hos oss. Vi har ännu inte kommit på den ultimata lösningen vi heller. Men de där kläderna som är använda men inte klara för tvätt, de är ett problem.
Jag har en särskild hylla till de kläderna,brukar se till att de inte blir liggande alltför länge.Vissa plagg räcker med att borsta,vädra och sedan hänga in i garderoben igen.En klädbetjänt är också bra men det blir rörigt om det är för många plagg på den så jag föreslår en hylla.Sådant jag bara använder ibland som tjocka ulltröjor (ollar) de ligger också på en garderobshylla i hallen med mössor och liknande,sånt tvättar man ju inte varje gång man använt dem.
Vi har varsin stol där dessa kläder hamnar, men ser gärna nya tips om detta 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ömtåliga tröjor viker jag (oftast) ihop och lägger på en hylla. Oömma hänger jag på en krok, likaså oömma byxor.
Ja stolar är en bra uppfinning. Ferfekta att lägga och hänga kläder på. 
Här finns också två stolar i sovrummet.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vad kul med all respons! Men framforallt kul att hora/marka att vi inte ar de enda med detta problem.
For var del blir det nog en sorts kladbetjant i kombination med korgen pa golvet och en pall.. tyvarr inte helt idealt, men kanske kommer det upp nya ideer har vartefter.
Annika

Härligt att flera känner samma sak:)
Haha här är det värre änn värst, ni vet den där obligatoriska skräplådan nästan alla har i köket…ehh jag har ett helt skåp för samma ändamål, men med kläder, när dörren inte längre går att stänga ja då dumpar jag allt i tvättmaskinen istället…Min man blir vansinnig och jag hotar med att säga upp mig som hemmafru om han klagar…..
Är plagget fräscht lägger/hänger jag tillbaka det i garderoben. Om jag känner att det behöver vädras så är det i mina ögon i behov av en sköljning i tvättmaskinen. Är det smutsigt/ofräscht tvättas det.