Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: inredning-och-design
Läst 5784 ggr
Solaika
0

Rostfria vitvaror och rengöring

Hej på er!

Är det nån som vet något bra sätt eller medel som tar bort fingeravtryck på rostfria vitvaror? Det är ju hopplöst att hålla rent.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

SaraC
0

Finns speciella medel för rostfritt. Kolla till exempel på Elgiganten. Funkar jättebra hemma här. Sist köpte jag ett paket med tre olika flaskor, varav en lägger sig som ett skydd mot fingeravtryck och liknande.

Såg på Rent Hus att de tipsade om mineralvatten för att göra rent rostfritt. Hos mig funkade det dock inte alls, blev ingen skillnad.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Solaika
0

Tack! Får titta då. Du har inget namn på medlet?

Does it become a walk?

/Ida

SaraC
0

Jopp, kan kika senare och tala om!

Gluskap
0

Jag använder en spray som jag köpt på coop. en grå flaska tror jag. var inte så dyrt, luktar gott men starkt och fungerar bra =)

SaraC
0

Wpro Activ inex, Special kit Stainless steel - hette vårat.

Min svärmor har pratat om en inpregnering som ska göra att fingeravtryck och liknande inte fastnar och jag tror att det är den här som vi hittat nu. Har inte hunnit prova än.

Innan har vi använt samma som till spisen, Electrolux toprens

Solaika
0

Stort tack :) Då ska jag ut på jakt imorn när jag är ledig.

Does it become a walk?

/Ida

kickboard
3

Evelyn tipsade också i TV4:s Äntligen hemma. Hennes tips tror jag finns kvar på hemsidan.

Solaika
0

Hittade ett medel från Miele som faktiskt fungerar kanonbra. Kruxet är bara att vi upptäckte att det inte bara var skitigt där fingeravtrycken var :P

Does it become a walk?

/Ida

Stenis
0

En "mirakeltrasa" anpassad för glas är jättebra. Inget vatten inget slafsande med medel, torka bara av och fingeravtrycken är borta.

Solaika
0

Medlet jag köpte funkar jättebra faktiskt. Men mirakeltrasa, är det sån där fiberduksvariant?

Does it become a walk?

/Ida

[jakke94]
0

på vårat rostfria kylskåp använder vi kolsyrat vatten (vi använder ramlösa men går nog bra med dem andra också)  på en trasa, blir jättefint :P och både billigt och miljövänligt :P