Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 15200 ggr
[SarahOhrn]
18

Duschdraperier längre än 200 cm??

Jag blir knäpp! I våran nya lägenhet sitter duschstången så högt upp att det fattas ca 15-20 cm där nere i stället. Och det verkar inte finnas duschdraperier längre än 200 cm NÅNSTANS! Varför egentligen?! Borde finnas upp till 250! :/ Buhuu….

Men vet någon nån internetsida där dom säljer längre vore det perfekt! Annars får jag väl lösa det med fler ringar där uppe men vill ju gärna ha ett som täcker hela uppifrån o ner. :) Jobbigt med vatten i hela badrummet..

Halvdansken
5

Här tex. Det är bara att googla "duschdraperi", fick upp massor.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[SarahOhrn]
0

Jag googlade men hittade inte annat än 200 cm. :S Men där fanns ju i alla fall ett längre! :p Tack för tipset!

Maria
0

En dum fråga kanske men går det inte att flytta duschstången längre ner?

/Maria

[SarahOhrn]
0

#3 Jo det GÅR väl men den är ju fastskruvad i kaklet och är en hyreslägenhet som vi dessutom bara ska hyra till maj så känns lite onödigt om man lättare skulle kunna hitta ett längre draperi men det verkar inte så.. Får i så fall skaffa fler ringar o haka i varandra..

Ankyy
1

Brukar finnas en del i längd 240 cm, men det är ganska begränsat utbud på dem.

Kolla i välsorterade byggvaruhus.

Här finns ett i varje fall:

http://www.kungsfarg.se/bad/duschdraperier.htm

mariatingsund
0

Om ni ska bo där bara 6 månader, då är ju billigaste alternativet är lite fiskelina upptill, då slipper ni köpa extra ringar till ingen nytta sen.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

[Asta]
1

Om det är som så att det bara är en rak duschstång kan man ju köpa en ny duschdraperistång. De fäster man genom att spänna fast den mellan väggarna. En sådan kostar 59 kr på IKEA. Den skulle man kunna hänga lägre än den andra ,

marie39
0

Mitt problem är precis tvärt om :(

Halvdansken
0

Om ett draperi är för långt så är det ju bara att klippa av det.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
0

#9 Ja, det har jag gjort vid tillfälle när vi bodde i hus med snedtak och draperistången blev längre ned.

Jag sydde in "tyngdbältet" vid den nya längden så att säga…

/Maria

marie39
0

#9 ja vet, har gjort det, på samma sätt som #10 :)