Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 3683 ggr
stinta
0

kakla i gammalt badrum?

Jag såg ett gammalt inlägg här om att kakla på våtrumsmatta.. Nu undrar jag om man bara kan lägga tätskickt ovanpå våtrumsmattan och bara förstärka hörnerna ev rugga till ytan med sandpapper?

Tack på förhand..

snacka inte om mig utan med mig...

bebbe
0

Jag såg en annons någonstans om ett nytt tätskikt som bara behövde läggas på i ett lager och torkade på 20 min, men kan omöjligt hitta den annonsen nu, kanske någon annan här vet vilken jag menar ?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bebbe
0

putt

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Tom
0

Det finns olika teorier om huruvida man får eller kan lägga kakel på våtrumsmatta.

Försäkringsbolagen brukar inte gilla det eftersom sättmassan (klistret) löser upp mattan och förstör tätskiktet. Men det kommer hela tiden nya direktiv och nya metoder för allt så det är inte omöjligt att man får det nu.

Ring ditt försäkringsbolag och fråga.

Tom

Lill-Kisse
0

Menar du "stinta" att kakla på vägg med våtrumstapet/-matta? Gäller det en vägg, kan man börja med att fråga sig varför den inte är kaklad från början. Är det för långt mellan reglarna? I så fall måste tapeten bort och tätare reglar sättas upp. Annars kanske kaklet rasar ändå, trots sättmassa e dyl.

Gäller det kakel eller klinkers på golv med våtrumsmatta, är jag också intresserad av hur man kan ordna det. Skulle vara skönt att slippa slita loss hela mattan för att få nytt, fint golv.

Anders 50
0

#4 Det behöver väl inte vara nåt fel på väggen bara för att den inte är kaklad? Alla vill inte ha kakel i badrummet.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Lill-Kisse
0

#5  När, det vet väl jag, som inte ville ha kakel, när jag byggde om mitt badrum. Jag fick i alla fall veta då, att om jag skulle byta till kakel, krävdes tätare reglar än vad som finns där från början.