Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: bygga-och-renovera
Läst 2741 ggr
mariatingsund
0

vårt blivande golv utgått

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2007 september har vi köpt ett golv i fackhandeln. Expediten sa att golvet var nytt och det kommer att finnas kvar, så vi kan lugnt bygga vår veranda och avsluta golvläggningen 2009. Gissa vad? Nu när vi är färdiga och bara golvet fattas i tillbygget, skulle vi köpa golvet, och det har utgått. Helst skulle vi vilja riva upp hela vardagsrummet, slänga det på disken i affären och kräva återbetalning.

Det var ju ett exklusivt dyrt golv och den öppna planslösningen gör att vi varken vill eller kan byta till något annat. Stackars min "hustomte" har slitit ihjäl sig för att få det gamla golvet i fotsättningen till vardagsrummet i rätt höjd och riktade upp mm, och nu fick vi veta att det golvet vi ville fortsätta med, är ute, tillverkningen flyttades till Tyskland med annat klicksystem, bredd, tjocklek och kvalitet.

Vi hade förstås köpt hela lasset 2007 om de inte sa att golvet ska finnas kvar längre än så. Så jag undrar om någon av er går i sin golvbutik, och ställer upp med att fråga för vår räkning, då skulle ni kunna ta reda på om det finns någonstans, så butiker kunde skicka mellan varandra. Vi handlade på Striddes i Växjö.

Forbo Forshaga valnöt, 15 mm tjockt, 20 cm brett 3 stavigt med 4 mm valnötsfanér, mattlackat, mörkt enligt bild.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Tom
0

Det snabbaste måste väl ändå vara att ringa till alla butiker du kan hitta på nätet? Gå bara in på deras hemsidor och kolla telefonnummer. Även om jag skulle kolla i mina lokala golvaffärer så skulle jag ringa före så att jag slapp åka i onödan.

Lycka till!

Tom

Halvdansken
0

Eller ring till Forbo Forshaga direkt och kolla vilka återförsäljare som finns. Det kan kanske gå fortare. Eller om det finns ett restparti.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

mariatingsund
0

det har jag försökt, golvet finns ingenstans på lager, och nu är det enda som återstår om det finns någon som har köpt av det och har kvar. Fy vad man mår dåligt av sånt. Ett sånt företag som  forshaga kunde väl skrivit om det i tidningen att tillverkningen flyttas så man kunde få chansen att köpa det golvet som man hade påbörjat med innan, men icke, de bara flyttar allt till Tyskland. För vem är det bättre? Några direktörer som hade nog lyft några miljoner, och resten är arbetslösa svenska snickare. Fyyy!

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Branneli
0

Hrmm…vi gjorde likadant med tapetsering….fattades en endaste våd !!!!!!!!!!!!

Vi ringde runt återförsäljare & till slut till tillverkaren….som tur var hade tillverkaren några rullar kvar !!! Han skickade vidare till affären, där vi köpt tapeterna & så blev det ett lyckligt slut !!

Lycka till med erat letande Flört