Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettövrigt
Läst 3573 ggr
SirpaFingerroos
0

Tappar bort nycklarna

kan någon tipsa mig? min man tappar bort sina nycklar.. jag får oftast hjälpa till och leta. Jag hittar för det mesta dem…Finns det ett smart och säkert sätt att slippa detta? Män och killar ni kanske är likadana? vad gör ni? fruar? vad gör ni?Cool hjälp mig…

rattmamman
0

För det första: Män har total avsaknad av "letargener". Jag uttalar mig utifrån egna erfarenheter…

För det andra: Den enda du kan förändra är dig själv…

Hopplöst läge alltså! Sååå, byt karl eller fixa ett smart ställe där han alltid kan lägga eller hänga nycklarna. Har du väl lyckats få honom att lägga nycklarna där fyra dagar på raken kan du vara säker på att han kommer att göra det resten av livet också! Män är enkla varelser och gör gärna saker av vana.Flört  Detta uttalar jag mig också om utifrån egna erfarenheter. Tipset funkar verkligen!Skrattande

Queball
0

Av gammal vana har jag alltid nycklarna i höger byxficka,
skulle dom hamna i vänster är dom borta…:)

Denna kommentar har tagits bort.
Tom
0

Nycklar…ryyyys!

Jag är inte en vän av nycklar!

Jag försöker minimera nycklar så gott det går. Alla mina nycklar är lösa för att jag ska slippa ta med mig fler nycklar än vad jag behöver för stunden.

Jag vill ha lås som känner av min aura och låser upp sig automatiskt när jag är i närheten men det finns inte.

Tom

Queball
0

Med känselmodul, som i liftarens guide.

Dörren/låset skall vara tacksamt över att
få öppna sig för mig :)

SirpaFingerroos
0

Tack för tipsenGlad Byta karl vill jag ej.. Fast plats för nycklarna har jag testat.. fungerar rätt så bra.. fick råd på jobbet ..sluta hjälp till och letaFundersam Finns det inget annat sätt? Att man har en nyckelring som man visslar efter så svarar den.. det ska vara utan batterier.. finns det??

Solveig
0

Min son säger att han inte alls är dålig på att leta. Han är bara dålig på att hitta:)

Oskar
0

#4 Ja nycklar är inte skoj. Fast undrar om inte kan skippa nycklar helt… Inte borde väl risken att någon bryter sig in i min lägenheten bli större om dörren är olåst? Och även om någon snor en bil och ett par cyklar under en livstid så kanske det är värt det för att slippa nycklar. :)

Oskar

Queball
0

Låser gör man bara för att hålla hyfsat ärliga men
nyfikna människor ute. Vill tjuven in, kommer han in!

SirpaFingerroos
0

Skippa nycklar? Nja .. det tror jag inte på.. jag vill gärna behålla mina saker.. olåsta dörrar ..det sprider sig nog.. så tjuvarna tror det är öppet husFundersam

[tiiia]
0

kan ni inte ha ett nykelskåp vid ytterdörren eller en liten korg där man kan slänga ned sin nyckelknippa. det funkar suveränt enligt mig. Skrattande för oftast så slänger man ju ifrån sig nyklarna så fort man kommer in. iaf gör vi det :)

Chrihanna
0

Såndär liftkortshållare då? Som han kan ha i byxlinningen och dra ut efter behov?  Men se gärna till att han stoppar själva knippen i fickan…  ;)

Loove
0

Sirpa… sätt fast nycklarna i en sån där raggarkjedja och haka fast i byxhällan… tillräckligt lång kjedja så att han aldrig behöver haka loss dem

Lovisa

Margareta
0

Lovisa: Så har jag på jobbet (skola) det skulle aldrig fungera annars och det är inget bra att lägga bort nycklar i en skola…Glad

Numer pensionär i Nynäshamn

pluppan
0

jag är lite dålig själv på att hålla reda på nycklarna men jag har knutit ett band som är ca 25m på nyckelknippan. detta gör den mycket lättare att hitta då bandet ofta "sticker ut" nånstans. gärna färgglatt band. lycka till!

mosterMimmi
0

25 meter band! Ojdå. Försvinner inte nycklarna i allt bandet då!FlörtHur gör man för att hala in 25 m band!

pluppan
0

ojdå jag menar ju 25cm Hemlis

hihi

Ulla
0

Min svägerska hade tappat bort ett värdefullt guldhalsband. Eftersom hon inte kunde hitta det så skrev hon till Saida och frågade vart halsbandet tagit vägen. Hon fick svar. Halsbandet skulle ligga under en kruka under verandagolvet. Eftersom hon inte hade några krukor under verandagolvet så förstod hon naturligtvis att det hela var en bluff. Men när hennes lille son fick höra talas om det hela sprang han över till grannen. Ungarna hade lekt gömma skatt och gömt halsbandet - under en kruka under grannens verandagolv. 

Jag har för mig att Saida är död, så det var nog inget användbart tips.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Margareta
0

Saidas dotter lär ha tagit över verksamheten…

Numer pensionär i Nynäshamn

Ulla
0

Saida var jag berdd att tro på pga ovanstående, men dottern…njaää.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

KittenDeVille
0

Åh vad jag känner igen det här problemet! Min sambo vet aldrig var han har lagt sina nycklar (eller nåt annat heller för den delen). -Älskling, var är bilnycklarna? - Älskling, har du sett min träningsväska? Älskling, var är min svarta tröja? Osv osv….. Han har en skål i köket där han ska lägga nycklar, plånbok mm men det är ju inte alltid sakerna hittar dit så att säga Flört. Men eftersom jag för det mesta vet var allt ligger så slipper vi själva letar-momentet. Och så tycker jag faktiskt att det är lite charmigt…än så länge i alla fall haha…

SirpaFingerroos
0

Tack för alla bra tipsGlad.. vi har bestämt halllådan.. fast det är inte bra.. tjuven går in via entrén..de första han tittar är därLedsen.. vi har inte kommit fram till något bättre.. skål.. låda i köket..hm.. det är nog en toppen idé.. vi får se. Lovar att berätta för er om jag kommer på något bättre. Trevlig helgSkrattande

Tixy
0

Sirpa: Men om det skulle vara öppet hus så skulle väl inte tjuven riskera att smita in och bli upptäckt? ;D Jag skulle iaf inte göra det, men det är ju inte alla som tänker om mig heller.. :P

Sandra
0

Jag har snöre på allt som är viktigt. Telefonen, nycklarna och så. Det enda jag inte har snöre på är plånboken, vilket har resulterat i att det är alltid den jag letar efter. Så snöre är jättebra att ha. Har man snöre på grejerna kan man hänga upp de direkt innanför dörren också så man SER de när man ska gå ut genom dörren. Då glömmer man inte att låsa heller.

StefanW
0

#4 beröringsfria kortläsare! har på jobbet, skulle gärna ha det hemma också! Som när man står utanför ytterdörren med kassar och väskor och barn i blåst och regn!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare