Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: inredning-och-design
Läst 5378 ggr
Shila
0

Finns det snygga uplight-lampor?

Har kollat runt lite en tid för iden med en uplight-lampa där det även finns läslampa tilltalar mig. Problemet är bara att jag tycker de ser ungefär likadana ut allihopa…

Har någon tips om uplights som är lite utanför dem man ser överallt?

Mitralis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Prova loppisar, myrorna och Erikshjälpen.
Där kan du nog hitta gamla lampor, om det funkar för dej. Det är inte alla som uppskattar den stilen. Jag gillar den i alla fallGlad

Många gånger så går det att justera lampskärmarna så att dom pekar åt olika håll och på så sätt så kan du även vinkla ner en lampa när du sitter och läser.

Shila
0

ja, drt var en bra idè. Ska bestämt ta mig en titt på loppmarknader också.

Mitralis
0

Hur går det? Hittat någon lampa? Det är ju mycket auktioner nu på sommaren också =)

Shila
0

Nej, inte hittat nån upplight-lampa än, men däremot hittat en helt underbar fjärilslampa på Myrorna. Den är handsydd och den är i ljust gult tyg med fina vecka och små rosetter på mitten. Är sydd i samma stil som gammaldags sidenlampskärmar. Den är i helt nytt skick och den kommer att passa perfekt mitt sovrum med en 15 W lampa i.

Det är nog en sån där lampa som man antingen tycker är helt förfärlig eller också älskar man den….

Mitralis
0

Jag tycker det låter fint i alla fall =) Lägg gärna ut en bild på den.

Shila
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen blivit klar med tapetseringen och fått  upp min fina fjärilslampa. Här kommer bild på den.

Solveig
0

Den var ju jättesöt!

Shila
0

Visst är den Glad

Chrihanna
0

Fjärilslampan var söt, passade väldigt bra in med dina tapeter också.

Dock är det väl inget jag skulle välja att ha hemma hos mig, men det var väldigt sött ändå.

Shila
0

Är väl tur att smaken är som baken  Cool

Mitralis
0

Jag tycker om din fjärilslampaGlad.

Sandra
0

Jag tycker också om din fjärilslampa. Älskar fjärilar!

Branneli
0

Häftigt !! Kul att kunna "spinna vidare" på tapeten med inredningsdetaljer …….Flört

Shila
0

Kul att ni gillar den Kyss