Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: bygga-och-renovera
Läst 4164 ggr
Stephanie
0

Laga ett sminkbord...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, tänkte försöka ge mig på att laga syrrans sminkbord, men det verkar vara lite krångligare än vad det såg ut att vara från början. Så jag tänkte höra om någon här kan tipsa mig om hur jag kan göra! Glad

Första bilden, är sedd ovanifrån, med locket stängt. Det är två runda saker, en som sitter i bakkanten, och en som sitter i locket. Den har släppt från bakkanten, och träskivan har spruckit något. Det går att få i den igen, men den sitter inte kvar, utan åker ur igen när man öppnar locket.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
0

Här ser man hur den har åkt ur igen, när locket är öppet.

Stephanie
0

Såhär ser det ut på andra sidan, där den sitter som den ska.

Stephanie
0

Och såhär ser det ut inifrån, med locket öppet.

Stephanie
0

Vi funderade på om det kan gå att limma eller liknande, men jag vet inte om det skulle hålla alls? Finns det något annat man kan göra?

Gluskap
0

Jag har ingen aning, byta beslagen kanske?

mariatingsund
0

Jag föreslår också det, köpt nya gångjärn och byt ut båda beslagen. Jag kan inte tänka mig att ett sådant trasigt beslag kan limmas eller räddas på något sätt så det fungerar igen.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Stephanie
0

Fast själva beslaget är väl inte trasigt någonstans? Obestämd Det är träet som har spruckit, och därför sitter den inte fast längre. Det är därför vi funderar på om lim kan hjälpa.

Gluskap
0

Jaha okej… har lite problem att tyda bilderna =) Men kan du inte flytta beslagen?

mariatingsund
0

Jaha, i inlägg tre såg ut som om lamellerna gå gångjärnet var av. Jag skulle nog gå till färghandel i så fall och fråga efter lim som expanderar.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

MagArne
0

Går det ta bort gångjärnen, slå i en träplugg och borra om hålen?