Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettträdgård-och-växter
Läst 2238 ggr
Kiara
0

Vad har ni för julgran?

Jag måste erkänna vi har plastgran detta trots att vi har skogen full med egna granar, jag gillar inte att dammsuga granbarr, på jul ska man vara med barnen inte städa.

Vad har ni för julgranar och varför…

Pia
0

Någon gång i avlägsen barndom så hade vi gran, men det har jag aldrig numera. Tycker det är synd att såga ner dem och anser att de har det bättre i skogen, typ…:)

Fast det är ju mysigt och luktar gott, så visst har jag funderat över att ta steget och ta in en ibland… Dock skulle katterna förmodligen ha den som klätterställning…:) För länge, länge sedan hade man dock granen hängandes upp och ner i taket, så jag har funderat på ett sådant upphängt och förankrat alternativ istället. Men det verkar bökigt. Så jag tror jag nöjer mig med granris på trappan, tallris i en mjölkhink och min sockertoppsgran i trädgården med belysning ändå:)

Niklas
0

Vi har också plastgran. Tyvärr måste jag erkänna att den är ganska fin. Att vi skaffade den berodde främst på att jag inte ville ha en massa barr med barnen i huset.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Staffan
0

För några år sedan hade jag en liten chinchilla (inte en chihuaua) som hette Leja. Tyvärr blev Leja bara två år gammal därför att hon åt av barren på min julgran. Sedan dess har jag varken haft Leja eller julgran.

// staffan

Kiara
0

Då är chinchilla = plastgranGlad

Chinchilla, trevliga djur och lite speciella ”tur” att jag är allergisk mot gnagare annars hade vi haft en sådan alldeles säkert också, dom är mysiga.

kickboard
0

Riktig gran från skogen ska det vara, hellre är jag utan än skaffar plastgran.

AndersE
0

Håller med kickboard, även om det är sällan jag kommer ut i skogen utan köper en utanför affären…

bosse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har plastgran och orsaken ar val ganska enkel - det finns inga granar i Libanon.

Fotat 13/12/04.

Kiara
0

Den ser ut som min söt pojk, men lite butter…pepparkakor finns väll i Libadon annars så får jag skicka ner nåra till er i julOskyldig

Pelle
0

En riktig liten julgran får det bli, mer för luktens skull än ngt annat.