Hjälp! Balkongen behöver inredningstips!
Vill göra killens balkong användbar för lite hardcore mys, men har stött på fantasi-hinder. Hittills har den enda lilla plaststolen fått sig en rengöring och jag har lagt dit en orange - och tyvärr ganska ful - plastmatta som täcker balkongen på bredden, men fattas ca 50cm på längden. Tänkte att jag kunde ha stol och eventuell förvaring där så gör det inte så mycket att mattan är för kort.
I nämnda hörn ska jag försöka få upp något vindskydd eller liknande eftersom grannarna bredvid får oönskat mycket insyn nu och dessutom är rökare, vilket inte känns så fräscht för oss.
Balkongen är stor - ca 120x220 - och det finns mycket yta att använda, men man vill ju fortfarande att det ska känna rymligt. Tyvärr kan man inte använda vägger pga av ett mastodont fönster.
Hur har ni inrett eran balkong? Har ni några tips på prylar som är både snygga och billiga? Vad tycker ni?
(Bifogar en kass bild. Internet vill inte samarbeta med mig idag så bild nr 2 kommer i inlägget nedan)
"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Bild nr 2
tyvärr är dom riktigt kassa och gör inte balkongen rättvisa för 5 öre!
den är faktist ganska fin…
"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"
Bara lite balkonglador med nagra blommor piggar ju upp massor. 
Går fönstret långt ner också? Jag vet att mamma på sin balkong hade en stor låda, som också var en bänk, längs med väggen under fönstret. På den la man en dyna så fick man både förvaring och sittplats.

Det skulle ju vara prima med en bänk med förvaring! Jag har kikat lite på Jysks hemsida, men de bänkarna är inte riktigt i en students prisklass
fast dom är fina!
Och jag var inne på blomlådor ett tag, men pga av hänsyn till blommorna så får jag nog skippa det, om man inte hittar någon tålig palm för det är i stort sett vad jag kan hålla vid liv 
Det finns många sorters trätrallar och liknande. Det hade jag nog velat ha om det var min balkong. Jag tror inte det behöver kosta så mycket heller.
Du kan ju alltid kopa riktigt billiga blommor som lever ett tag, sen om du inte kommer ihag att vattna dem kan du bara byta ut dem. Har du en vattenkanna som star pa balkongen ar det lattare att komma ihag att vattna dem ocksa. 
Kom pa en till sak… ikea har lampor som inte behover el utan laddar upp sig sjalva via solenergi och sedan lyser pa kvallen. Tanker absolut skaffa en sadan sjalv.