Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 6241 ggr
Ola007
0

Ska göra om mitt kök-behöver tips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Behöver lite tips på framför allt färger jag kan ha i mitt kök, vill helst slippa måla om mina köksluckor som egentligen är i en gräslig färg. Men finns det nån annan färg än vitt som passar med mina köksluckor(se bild).

Tänkte tapetsera och ändra färg på kaklet.

Tom
0

Jag tänker amerikansk 50-talsdiner i pastelliga färger. Route66.

Röd vägg? Checkersmönster funkar utmärkt och fixas enkelt med svarta dekaler på varannan kakelplatta. En neonskylt på väggen? Kromade handtag?

Byt ut bänkskivan mot en vit och sätt en kromad list längs kanten.

Tom

Ola007
0

tack för  tipset, får nog inte byta bänkskivan då det är en hyresrätt

fler tips emottages tacksamt

[Asta]
0

Du kanske skulle kunna måla handtagen vita?

SamanthaJones
0

jag skulle byta ut handtagen till några i borsta stål och måla om väggen till någon ljusgrå, ganska kall nyans. och även försöka få undan micron om ni har någon möjlighet att ställa in den i något skåp eller liknande (om det går vill säga).

Och sen plocka bort lite saker på spisfläkten/hyllan så det blir lite mer clean.

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

Ola007
0

#4 micron ska flyttas, står bara där tillfälligt, bort skall även slevar och grejer som hänger på vägen, så det kommer bli ganska så rent på grejer sen. Bra tips om handtagen, ska se om jag hittar några billiga som är relativt snygga.

Vad tror ni om någon slags mönstrad tapet på vägen, och sen kakeldekor som går i samma färger?

SamanthaJones
0

Absolut kan du ha en mönstrad tapet. Det kan bli väldigt fint, spec om du hittar någon som tar upp färgen i luckorna..

Vänligen

Sofia

Friida
0

nya - vita skärbrädor Oskyldig

SamanthaJones
0

#7 det tänkte jag med på ;) haha

Vänligen

Sofia

Ola007
0

#7 #8 nu blev det väl lite väl överambitiöst Flört , vet inte vad hyresvärden säger om jag börjar måla deras skärbrädor vitaSkrattande

SamanthaJones
0

det jag tänkte på med tanke på skärbrädor. där micron står nu skulle det kunna vara fint med en riktig slaktarbänk (träskärbräda). Det skulle vara både praktiskt och ev ganska så snyggt oxå :) *bara en tanke*

Vänligen

Sofia

Gluskap
0

Tror de menade dina skärbrädor i plast ;)
Kan ju tex måla om kakelfogen, kanske lägga klickgolv, ha sånna där skydd till spisplattorna, måla golvlisterna sen när du målat/tappetserat, en mönstrad fondvägg där luckfärgen återkommer?

Ola007
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

då var man p god väg med köket, bara lite kakel dekor plus lite annat. Vet inte riktigt hur jag ska sätta belysningen i hyllan, uppåt eller neråt. Har ni något tips?

Gluskap
0

Oh vilken förändring redan!! 
Jätte snyggt!!

Prova dig fram med belysningen och se vad du gillar bäst, jag hade nog satt den upp. Hade där inte stått ett bord så hade jag satt den ner, men jag tror att risken finns att den stör när man sitter vid bordet om man sätter den ner….

Är stolen en stol som ska stå där permanent? 
Då hade jag nog köpt ett enfärgat överdrag till den i antingen svart eller vitt. Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker den försvinner in i tapeten eller om den gör att det ser rörigt ut…
Men som sagt, enfärgat svart skulle bli super snyggt! Även vitt, men kanske inte så praktiskt med tanke på barnstolen ;)

Ola007
0

funderar på ett sandfärgat överdrag, kan det bli snyggt?

Det måste väl gå att beställa från ikea

[Asta]
0

Jag tror att sandfärgat kan riskera att se lite "smutsigt" ut bland det krispigt vita och svarta. Men jag VET så klart inte.

Halvdansken
0

Röda! Det behövs lite färg i allt det svart-vita.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Gluskap
0

oh ja där sa du något!