Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 1872 ggr
ROBBAN68
0

Alternativt-boende

Jag tittar ofta in här och läser om era olika idee´r och tankar kring boende. Men jag tänkte att alla dom som INTE bor i villa, radhus, lägenhet kanske ville skriva lite i den här tråden.

Det finns idag många som tvingats på grund av ekonomi, sjukdom eller annat att minska sina krav på sitt boende- det är synd och skam att man i Sverige, idag 2008 har folk som blir utkastade från sina hem av olika skäl. det är inte dom jag vänder mej till, det är alla ni andra som faktiskt väljer ett alternativt boende för att det stämmer in på er övriga syn på livet.

Jag är en sån människa, först tillhörde jag den kategorin jag INTE vände mej till- skillsmässa, skulder osv, osv. Jag hade inte råd med en riktig lägenhet helt enkelt. Jag löste det med husvagn vid garaget sommartid, och "på ett annat sätt" vintertid. Det var lite av ett nederlag att tvingas till det. Men så här 4 år senare har jag faktiskt kommit på att den livsstilen är inte så dum. Nu har allt ordnat sej ekonomiskt och jag känner mej styrkt av den tiden.

Kan det vara något att starta en tråd på?

Alla ni som självvalt bor i den ärvda sommarstugan, under primitiva former, eller i en kåta, på en vind, i en båt, husbil, eller var som helst- skriv en rad och berätta om det.

MVH//ROB

mariatingsund
0

Det är inte läget för mig men jag har funderat på. Jag föreställde hur det kunde vara att bo i en husbil eller husvagn (längre än på semester, inte som om vi hade någon husbil) men alltså, då skulle jag hellre välja naturen. Mitt skräckscenario är att vara ihopklämd i dusch eller toa på halv kvadrat och inte kunna gå runt ett bord och stöta emot allt så fort jag skulle röra på mig. Så trots att jag skulle nog jämt frysa, skulle jag nog välja utomhus. Men eftersom jag älskar värme, så skulle jag nog "parasitera" hos någon som har gjutjärnskamin. Haha.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Niklas
0

Jag tillhör inte heller den kategorin, men jag blev nyfiken. Kan du berätta lite om ditt boende? Eller har du återgått till något mer traditionellt boende?

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

elize-l
0

Min dröm är faktiskt att bo i en villavagn =)

Tom
0

Ja, det hade varit roligt att få höra mer från Robban och hans boende.