Vad göra av gamla paraboler?
Vi skaffade en ska Sverigeparabol för många år sen. Sen upphörde det paketet att fungera. Nermontering och vad göra? Idag är det fågelbad med silicon i hålen och stenar runt och det blev jättefint. Sonens parabol till Boxer moterades upp för dyra pengar och när han flyttade vile vi inte överta abonnemanget. Också den plockades ner och nu har den funktion som vinterlock över klotgrillen. Också här tätning av de små hålen som blev efter hållaren.
Har ni fler tips vad man gör av gamla paraboler?

Det är synd det är hål i dom, annars så hade de varit fina jättewokar :)
#1, Några svetsloppor kanske skulle klara biffen? ;-)
Tom
pulka glider jättebra

#2 Strimlad biff med jornötssås? :-)
#4, Jordnötter i mat - Nej huga! jag tänkte mest på att hålen skulle försvinna med några svetsloppor.
Tom
#3 oh! Det måste verkligen testas! Men det skvätter inte upp snö genom hålen då?
det ska skvätta snö! det är ju roligt! snöig blir du ändå när du kraschar 

Busar med snöskvätt och annat. Går det verkligen att svetsa igen hålen. Håller materialet för det? Jag är faktiskt lite gammaldags allvarlig. Men kan tänka mig att göra änglar i snön när den tiden kjommer - med barnbarnen.

#8 Du kan ju alltid popnita fast en plåt på in eller utsidan för hålen. Vill du ha det vattentätt så lägger du silicon mellan plåtarna.
Du har säkert en gammal skrotad dator du kan ta plåt från lådan ifrån. Jag gjorde ett skarvrör till ett avgasrör av datorplåt en gång :-)
våran gamla jättestora parabol blev en jättebra ankdamm till syrrans ankor 
Täta hålen, fyll den med kokt vatten och frys så får du ett stort brännglas att leka med. :-)
Vänliga hälsningar
Niklas