Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettbygga-och-renovera
Läst 8061 ggr
Siggebus
0

Halt badrumsgolv - vad göra?

Hej.

När vi köpte vårt hus för några år sedan renoverade vi badrummet och satte dit både vägg och golv-kakel.

Men uj uj uj vad halt golvet är! Faktiskt riktigt såphalt när man är lite fuktig om fötterna Rynkar på näsan

Finns det något att göra åt eländet? (Förrutom att riva upp hela golvet förstås Gråter)

Läste på nätet om ett medel som man ska stryka på - någon som har erfarenhet av detta och hur fungerar det i så fall tycker ni? http://www.florever.com/

Eller har ni någon annan lösning? Dela gärna med er innan jag slår ihjäl mig! Glad

mariatingsund
0

Jag är förbryllad att de inte sa något i affären om att kaklet inte var avsett för badrum när ni köpte det. Jag skulle nog gå tillbaka och säga några ord till dem, om inget annat, får ni gratis halkskydd - eller rabatt på något annat.  Den länken såg bra ut, men det är klart, extra pengar, och kräver väl sen extra pengar för varje rengöring också vad jag har förstått.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

parsley
0

Kakel är väl avsett för vägg och klinker för golv, eller…?

En vanlig hederlig badrumsmatta kanske kan hjälpa?

Siggebus
0

1#

Men det är avsett för badrumsgolv …. men antagligen inget bra sådant. Obestämd

Gå tillbaka kan vi tyvärr inte göra - det var ett antal år sedan och firman finns inte mer tyvärr.

2#

Ja du har rätt om skillnaden mellan klinker och kakel - det var bara jag som var lite slarvig med orden Glad

Jo visst en matta hjälper förstås men badrummet är rätt så stort och fungerar som tvättstuga också. Det räcker att man slabbar bara lite grann med vatten någonstans så det blir fuktigt så drattar man på ändan.

Man kan torka sig riktigt noga om fötterna när man duschat men halkar ändå eftersom det alltid finns lite fukt kvar.

Niklas
0

Sanda? Glad

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Musiken
0

Eller skaffa tofflor som inte ar halkiga? :) Bara att slinka i efter duschen.

Siggebus
0

Javisst, visst kan man ta till olika lösningar såsom halkfria tofflor etc - det gör vi redan och visst funkar det. Glad

Trots det undrar jag om det överhuvudtaget finns något bra sätt att behandla golvet med så att man slipper tänka på att alltid ha dessa tofflor på sig - och givetvis ska det vara hållbart också.

4#

Sanda kan man ju göra men då uppstår kanske problemet med sand mellan tårna och skavsår? Flört …illa illa Skrattande

Friida
0

Lacka med båtlack?

parsley
0

Hittade det här på kolhydrater iFokus (någon hade ramlat och slagit sig i en trappa) och fick tröst och lösning (?) på problemet

Men stackars dig det där gör ont som tusingen. Extra airbags kan rädda en från benbrott, det är ett som är säkert. Be värden blanda lite fin sand (fågelsand) i lite lack o ytbendla stegen lite med det, det tycker i alla fall jag är snyggast som halkskydd för det syns inte, men hjälper.

mariatingsund
0

Jag har funderat lite, hur gör man våtsandpapper? Vad binder sanden till pappret? Det kanske är värt att kolla upp, förmodligen kan man använda något vattentåligt bindemedel på klinkersen och strö finsand på, när det har torkat, dammsuger man bara upp den överflödiga lösa sanden och förhoppninsgsvis få ett bra o tåligt golv. Men också möjligt att jag är ute o cyklar.

KeramikeniSkredsvik
0

#9 Så smidigt det blir att fila hälarna…

mariatingsund
0

just precis Skrattande