Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 6605 ggr
lenamaja
0

husqvarna symaskin

Hej alla!!

Jag undrar om det finns någon som vet när Husqvarna 109 electronic tillverkades? Jag har nyss köpt en sådan och jag skulle görna vilja vet hur gammal den kan vara…Finns det någonstans på nätet man kan få reda på såna saker?

Tacksam om någon svarar…

parsley
0

http://www.husqvarna-museum.nu/

Husqvarna fabriksmuseum kanske kan hjälpa till?

Vilken färg har symaskinen? Hur många olika sorters sömmar finns det? Har du någon bild på den?

Red-Lady
0

Jag skulle tro att din symaskin är i från 70 talet någon gång.

Själv har jag en Husqvarna 2000 Och den är någ 7 år gammal nu.

Ha det gott vi hörs

[Asta]
0

Husqvarna 2000 - finns den som så ny? Mamma hade en sådan och den är köpt på 60-talet. Suverän maskin dock som fortfarande fungerar alldeles utmärkt (syrran har tagit över den nu)

Halvdansken
0

Jag har en 2000 som jag haft i 30 år, tror jag…

Jo, jag var 15-16 år när jag fick den, och nu är jag…Skrikandes

Hatar cancer och älskar vårlökar.

lenamaja
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej och tack för alla kommentarer!!

Jag är osäker på hur man lägger in bilder, men gör ett försök…Är ny på detta forumet…

Maskinen har väl i stort sett raksöm och zickzack, jag har nyss fått den i min ägo så jag har inte riktigt lärt känna den ännu.

lenamaja

babo
1

Vad fin din symaskin är. Jag har en Husqvarna 2000. Brun och vit. köpt på 70-talet. Still going strong.

lenamaja
0

tack babo!!

Ja, jag tycker den ser tuff ut, med det där oranga och vita…

Den syr riktigt bara också, har hunnit testa den lite grann, jag har ju bara ägt den i några dagar.

Men är det ingen som vat när den kan vara tillverkad?

Ska testa att skicka ett frågemail till Husqvarna fabriksmuseum. Hr jag tur kan de ge mig ett svar.

lenamaja