Hemmet iFokus

Hemmet

Etikettinredning-och-design
Läst 3824 ggr
murderdolls
0

inreda med kistor.

jag älskar den lite mer "äventyrar" genren på inrednings prylar och skulle vilja få tag i ett par snygga kistor / läder kista / trunks och jag vet att Mio har haft sådana som jag letar efter tidigare. Men nu finns det inte någonstans känns det som?! Vet nån här inne kanske vart man kan få tag i sånna (helst inte begagnat).

nåt i denna stilen då; länk

Jalking
0

Såg en liknande läderkista längst upp på NK, Sthlm. Inte alls billig…

SamanthaJones
0

det finns en jättesnygg kista på Unnerstadgård utanför linköping..

mörktläder och engelskaflaggan i riktigt mörka toner. superfin!(och dyr)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

parsley
0

Funderar på om Indiska kan ha kistor. Men de kanske är för "exotiska" för den typ av inredning du tänkt dig.

Koffertar liknande den på din länk brukar gå att hitta på loppisar och auktioner, men de kan ofta vara ganska skabbiga och ofräscha, eftersom det är den typen av föremål som folk ställt undan med någonting i för flera årtionden sedan. Det kanske kan gå att fixa till sådana?

kjersti
0

Bara ett råd…

Se till att ha lufthål i ….

det har hänt tragedier med små barn…

murderdolls
0

#4 låter som ett bra råd. Men tror du att det behövs när kistorna inte är gjorda i trä? ex kistor i läder e dyl? eller är det nödvändigt då också ?

parsley
0

Man kan säkert kvävas i vilken kista som helst, om oturen skulle vara framme. Har ni inte barn så ser jag inte lufthål eller inte som något större problem. Besökande barn får väl ni hålla reda på.

murderdolls
0

jag tänkte mest eftersom att kistor i trä kan vara svårare att öppna än en kista i läder. Vi har ju iofs inga barn än så länge, men det kanske är lika bra att göra hål direkt endå ? För vi planerar ju att skaffa barn i framtiden, och bättre då att redan ha gjort lufthål än att glömma att göra det i framtiden :)

kjersti
0

#7 Håller med..