Stellan Lundström falsk profet?
Så länge jag kan minnas har denna man, som numera är professor om jag minns rätt, under långa tider återkommande varnat via massmedia, för ett ras i bostadspriserna som aldrig inträffat. Är det vargen kommer, nån gång får man rätt till slut eller har han någonsin haft rätt?

Det har ju fakjtiskt hänt att han fått rätt. Vet inte mycker om honom men 1981 var bostadpriserna på topp- 1986 på botten. De som köpte 81 och sålde 86 fick en förlust. Samma sak skedde i samband med IT-krschen 2000 - 2001. Då var priserna höga och gick snabbt i botten. Det är inte fel att lyssna på dessa ska gurus. Inom kort gtror jag själv att huspriserna kommer att falla ngt. För att åter sitiga när ångesten lagt sig!
Man kan inte lyssna på alla som förutspår jordens undergång. Om alla skulle ha rätt hade jorden inte funnits längre. Eftersom det alltid är någon i världen som 'förutspår' någonting är det logiskt att någon av dessa råkar ha 'rätt' när det väl händer.
Sen är det upp till var och en att tro att de hade rätt eller att det bara var en slump. Jag tror på det senare…
Tom

Denna är en följetong i svenska massmedia, som hotar folk med att deras bostäder ska sjunka i värde varje år, de senaste åren ett antal år bakåt, det kan ändra livet för en del. De objektiva tar fram en annan som säger tvärtom.