Hemmet iFokus

Hemmet

Etikett: ekonomi-och-juridik
Läst 1490 ggr
parsley
0

Reklamera toalettreparation?

För ett par veckor sedan var en rörmokare här och åtgärdade min toalett eftersom den lät konstigt när man spolade. Missljudet berodde på läckage och att toalettstolen stod och droppade, fick jag höra. Nu snarare rinner än droppar det i toalettstolen, men den är åtminstone tyst när man spolar. Är det någon idé att reklamera reparationen?

1000 kr kostade reparationen. Pengarna togs  av bostadsrättens fondpengar, pengar som jag hellre hade valt att lägga på en ny toastol eftersom den gamla säkert är i 25 års åldern.  Anlitade dessutom det företag som styrelsen säger att man ska anlita, inte det företag som jag själv skulle valt.

Jag drabbas av kostnaden för toalettreparation, trots att jag inte har kostnader för vatten som står och rinner eftersom vatten ingår i hyran. Logik? Nåja, en rejäl utskällning lär jag väl få om styrelsen kommer på att det är min toalett som står och rinner.

Halvdansken
0

Prata med firman och förklara, och säg till styrelsen. Det är förmodligen flottören som bråkar, eller packningen längst ner i tanken.

Hatar cancer och älskar vårlökar.